معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نقد عملکرد بانک‌ها گفت: براساس مطالعات انجام شده تنها ۱۲ درصد از خانواده‌های ایرانی از وام و تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند و دسترسی دهک‌های ثروتمند جامعه به این تسهیلات سه برابر دهک‌های پایین است.
کد خبر: ۵۳۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 04 December 2017
به گزارش تابناک : احمد میدری در همایش "تعاون راه سوم اقتصاد" که در مجموعه تلاش برگزار شد، اظهار کرد: تا زمانی که شفافیت در سیستم‌های حسابرسی، انتخاباتی و درونی تعاونی‌ها وجود نداشته باشد این بخش کارآمد نمی‌شود.

وی مشکلات تعاونی‌ها را در دو دسته درونی و بیرونی تقسیم کرد و افزود: معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درصدد حل مسائل و مشکلات بیرونی است، اما خود تعاونی‌ها نیز باید برای حل مشکلات درونی‌شان اقدامات جدی انجام دهند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نقد عملکرد بانک‌ها، اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده تنها ۱۲ درصد از خانواده‌های ایرانی از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند و دسترسی دهک‌های ثروتمند جامعه به این تسهیلات سه برابر دهک‌های فقیر است، بنابراین سیستم های بانکی با این شیوه فقر را تشدید می‌کنند.

میدری افزود: سیستم‌های بانکی کشور عمیق و بزرگ نیستند و لازم است در شیوه توزیع تسهیلات آنها تغییراتی به وجود آید.

وی ادامه داد: در دنیای غرب همزمان با رشد سرمایه‌داری برای کاستن از چهره خشن سرمایه‌داری، بخش‌های خصوصی و تعاونی شکل گرفتند و حضور تعاونی‌ها در کنار نظام‌های سرمایه‌داری غرب منجر به نفع عمومی مردم و نتایج مثبت زیادی شد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان از برگزاری نشستی با یکی از تعاونی‌های بزرگ لبنیات هند که سیزدهمین تولیدکننده لبنیات دنیا به شمار می‌رود خبر داد و اظهار کرد: این گردهمایی با همکاری و استفاده از تجارب معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی روزهای‌ آینده برگزار می‌شود.





منبع : شهرفردا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار