نماینده عالی دولت در استان،طی دیدار رسمی با وزیرعلوم،تحقیقات و فناوری،ضمن تشریح ظرفیت های دانشگاه های ملی مستقر در استان،ضرورت بهره مندی از پتانسیل های علمی قطب علم و فناوری کشور را مورد تأکید قرار داد.
کد خبر: ۵۳۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶ 04 December 2017
به گزارش تابناک : محمدعلی نجفی درنشستی مشترک با منصورغلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، اصلی ترین مأموریت های قطب علم و فناوری و استان دانشگاهی کشور را تبیین و تشریح کرد.
*البرز میزبان 13 دانشگاه و 2 مؤسسه علمی و تحقیقاتی کشور/ تحصیل 123 هزار دانشجو در دانشگاه های البرز 
نجفی در دیدار با وزیر علوم، با بیان اینکه طبق آخرین آمار، 13 دانشگاه رسمی و 2 مؤسسه علمی و تحقیقاتی با 123 هزار دانشجو دراستان البرز فعالیت دارند، گفت: پتانسیل های علمی و تحقیقاتی با برند ملی در این استان موجب شده است تا نام «قطب علم و فناوری» کشور را به البرز نسبت دهند و این امر نیز خود ضرورت توجه به پتانسیل های علمی این استان را چند برابر مضاعف می سازد.
*لزوم بهره مندی از طرح های خاص دانش بنیان در عرصه صنعت و تولید 
وی با تأکید بر استراتژی برقراری پیوند بین صنعت و دانشگاه تصریح کرد: استفاده ازطرح های خاص دانش بنیان که از دل دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی سر برمی آورد و ایجاد پیوند بین این طرح ها و صنایع و مراکز تولیدی رویکردی است که برای علاوه بر رونق علم و صنعت، به ایجاد فرصت های شغلی منتهی خواهد شد و باید اهتمام ویژه ای در این زمینه صورت گیرد. نجفی همچنین با تشریح برنامه های هفته پژوهش و فناوری در استان خاطرنشان کرد: نمایشگاه تخصصی از دستاوردهای محققان علمی این استان به صورت ملی در هفته پژوهش برگزار شد و این خود حاکی از گستردگی دامنه تحقیق و پژوهش در استان البرز است.
وی افزود: تجاری سازی علوم و توسعه فناوری های دانش بنیان اصلی ترین هدف در برنامه ریزی های استانی است که قطب علم و فناوری در کشور بشمار می رود.
*البرز استان دانشگاهی کشور است
نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به اینکه البرز یکی از استان های دانشگاهی در کشور محسوب می شود، رفع مسائل و مشکلات جامعه دانشجویی، تلاش برای رفع مسایل رفاهی دانشجویان، برطرف ساختن موانع دانشگاه ها و تسهیل و بهبود شاخص ها در فعالیت های اساتید علمی دانشگاه ها را مورد تأکید قرار داد و در این زمینه با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بحث و تبادل نظر پرداخت. گفتنی است؛ در حال حاضر دانشگاه خوارزمی، دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشکده مواد و انرژی، مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی، دانشگاه محیط زیست، دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، پیام نور، دانشگاه فرهنگیان، مجموعه پردیس هنر، مرکز جامع علمی کاربردی، موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین مؤسسه های غیرانتفاعی رسام و مرکز مجازی فارابی در استان البرز استقرار دارند. طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه ها،123 هزار دانشجو در دانشگاه های استان البرز مشغول به تحصیل هستند.

دیدار استاندار البرز با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری



منبع : سپیدارنیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار