لزوم تسریع در انتقال آب سد طالقان به قزوین
ادریبهشت امسال همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان قزوین کلنگ طرح انتقال آب سد طالقان به استان قزوین به زمین زده شد.
کد خبر: ۵۳۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 05 December 2017
به گزارش تابناک البرز، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در این مراسم گفت: این طرح به روش BOT در مدت سه سال اجرا می‌شود تا مشکلات آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای مسیر به‌ویژه شهرهای قزوین، تاکستان، آبیک، البرز، محمدیه، الوند، اقبالیه، بیدستان، برطرف شود.

به گفته این مسئول اجرای این طرح ۶۳۰ میلیارد تومان هزینه داشت که قرار بود ۱۰ درصد آن از محل منابع عمومی و ۹۰ درصد آن از طریق سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی تامین شود.

حال بعد از گذشت ماهها سرانجام روز گذشته این طرح مورد بازدید برخی مسئولان قرار گرفت و در خصوص مشکلات آن به تبادل نظر پرداختند.

استاندار قزوین در حاشیه بازدید از انتقال آب سد طالقان به قزوین واقع در روستای خوزنان شهرستان آبیک گفت: با اجرای این پروژه، 14 شهر و 194 روستای استان قزوین از آب سد طالقان بهره‌مند می‌شوند.

به گفته عبدالمحمد زاهدی میزان سرمایه‌گذاری پروژه انتقال آب سد طالقان 630 میلیارد تومان است که 130 میلیارد تومان از محل بخش خصوصی برای تصفیه‌خانه و 500 میلیارد تومان از محل بخش دولتی تامین می‌شود.

بنا بر این گزارش،  قرار است بخشی از اعتبار خط انتقال مقرر شده از سوی بخش خصوصی تامین شود.

استاندار همچنین در خصوص تامین اعتبارات پروژه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین توضیح داد: در صورت به توافق رسیدن با بخش خصوصی دیگر در آینده نزدیک، سهم دولت و بخش خصوصی مشخص شده و نسبت به تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای پروژه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین اقدام لازم صورت می‌گیرد.

طرح انتقال آب سد طالقان تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین نیز با ابراز امیدواری برای اتمام سریع این طرح گفت: امیدواریم این طرح بزرگ عمرانی با اهتمام سرمایه گذار بخش خصوصی در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

به گفته منوچهر حبیبی در سال های گذشته حداکثر سهم استان از سد طالقان 120 تا 150 میلیون متر مکعب بود اما با پیگیری های صورت گرفته در سال جاری این مقدار به 250 میلیون متر مکعب افزایش یافت.

گفتنی است تخصیص این مقدار از آب سد طالقان، مشکلات ما را در تامین آب کشاورزی و زراعی حل خواهد کرد و پیش بینی می شود با توجه به بارش های خوب امسال، در زمان حاضر مشکل خاصی در تامین این آب از سد طالقان نداشته باشیم.

بنابراین گزارش، پروژه طرح انتقال آب سد طالقان به استان قزوین به صورت بیوتی و همکاری شرکت زلال ایران با تأمین ۶۰ میلیون مترمکعب برای ۸۰ درصد جمعیت این استان شامل ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار