یک استاد دانشگاه تنها ۱۹ درصد افراد شاغل در بازار کار را تحصیلکرده دانست و گفت: در آینده نزدیک بازار کار بعضی رشته‌های پردرآمد از رونق خواهد افتاد.
کد خبر: ۵۳۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 06 December 2017

به گزارش تابناک : مسلم خانی اظهار کرد: در حال حاضر بیکاری در بسیاری از رشته‌ها نظیر بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای، محیط زیست و آی تی زیاد است، ولی بازار کار آینده به شدت به این شغل‌ها نیاز دارد لذا باید رشته‌های آینده دار را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: بعضی رشته‌ها شاید امروز کم رونق باشند ولی بازار کار در آینده به آنها لبخند خواهد زد. خبرنگاری، روابط عمومی، خبرنگاری آنلاین و مجازی از جمله رشته‌هایی هستند که در حال حاضر با محدودیتهایی مواجهند و بازار کار بعضا به آنها روی خوش نشان نمی‌دهد ولی در آینده بازار کار خوبی خواهند داشت.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بازار کار کشور همچنان سنتی است و مدرن نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۱ درصد نیروی که در بازار کار می‌کنند یکبار هم پایشان به دانشگاه باز نشده و تنها ۱۹ درصد آنها دانشگاهی هستند.

به گفته وی، ۸۱ درصد نیروهای کار غیرتحصیلکرده و ۱۹ درصد تحصیلکرده هستند و با توجه به آنکه بازار به سمت تحول و مدرن شدن می‌رود، نباید رشته‌هایی که آمار بیکاری آنها بالاست یا تحصیلکردگان آنها بیکارند، حذف کرد بلکه باید این رشته‌ها را تقویت و به روز کرد و بازار کار متناسب با آن را به وجود آورد.

مشاور ارشد کارآفرینی و کسب وکار در عین حال تاکید کرد: برای متناسب سازی بازار کار باید تیم‌های مشترکی در دانشگاه و بازار کار داشته باشیم تا روی بازنگری رشته‌ها تفاهم کنند.

خانی گفت: برآوردها نشان می‌دهد ۱۰ تا ۱۲ سال آینده بیشتر رشته‌هایی که امروز بازار کار دارند ۱۵ درصد ریزش می‌کند. مثلا رشته دندانپزشکی که الان به شدت پرتقاضاست در ۱۲ سال آینده افول خواهد کرد، چون به موازات پیشرفت علوم، واکسن‌های دندانپزشکی و یکسری نیازهای جانبی هم می آید که عملا بازار کار این رشته‌ را به افول نزدیک می‌کند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار