در آیین گرامیداشت 16 آذر مطرح شد
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز با اشاره به بیداری و هوشیاری قشر فرهیخته جامعه اسلامی اعلام کرد که روز دانشجو روز استقلال طلبی ملت ایران است.
کد خبر: ۵۳۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰ 07 December 2017
به گزارش تابناک البرز، آیت الله صادق رزاقی در آیین گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزارشد، ضمن تبریک روز دانشجو، اساس و پایه این روز را شهادت سه دانشجو یعنی شهیدان مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی دانست و تاکید کرد: این سه شهید بزرگوار با حرکتی انقلابی و شجاعانه یک توطئه تاریخی علیه ملت ایران را خنثی کردند.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز با بیان آیاتی از قرآن کریم، جامعه اسلامی را جامعه استقلال‌طلب دانست و گفت: در این جامعه که رسول خدا (ص) واسطه فیض الهی است و نه ابزار، دو مشخصه همزمان وجود دارد و آن اشداء علی الکفار و رحماء بینهم است.

وی در تشریح این دو مشخصه افزود: شدید و محکم بودن بر علیه دشمنان تنها به معنی جنگ با آنها نیست بلکه این استحکام به تعبیر حکیمانه مقام معظم رهبری این است که عزم و اراده ما بر عزم و اراده دشمن غالب باشد و قطعا دانشگاه و دانشجویان در این استحکام بسیار تاثیرگذار هستند.

این مسئول همچنین در بیان رحماء بینهم نیز این رحم را در تمامی مراحل زندگی ساری و جاری دانست اعم از کیفیت مناسب محصولاتی که یک تولید کننده برای تولیدات خود مهیا می کند و یا امانت داری.

آیت الله رزاقی با بیان خاطراتی از شکنجه ها و دستگیری دانشجویان دررژیم پهلوی، گفت:مروز دانشجویان نباید فراموش کنند که روزگاری در این سرزمین خواندن کتابی مانند نهج البلاغه جرم بود و دانشجویان در مسیر مبارزه، بر ضد این ظلم و جور و وابستگی قیام کردند.

وی با جمع بندی سخنانش هدف و پیام شهدای دانشجو را استقلال کشور دانست و تاکید کرد:این استقلال تنها در گرو توانمندی علمی و عملی کشور است و دانشگاهیان سهم به سزایی در آن دارند. چرا که دشمن هنگامی شما را تهدید و تحریم می کند که از لحاظ علمی و تکنولوژیکی وابسته باشیم و ابزار علمی و پیشرفته برای دفاع از خود نداشته باشیم.

دکتر علیرضا رحیمی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرج ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)، فرا رسیدن 16 آذر و روز دانشجو را به همه اقشار جامعه بویژه قشر تاثیرگذار و آینده ساز دانشجو تبریک گفت.

دراین آیین با حضور مسئولان حاضر از 15 دانشجوی معلول و نخبه و 65 نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در مقاطع کارشناسی تا دکتری با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار