امام جمعه کرج:
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: سخنان و تصمیم اخیر رییس جمهوری امریکا خبر از توطئه های جدید برای جهان اسلام دارد که باید در مقابل آن هوشیار بود.
کد خبر: ۵۳۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 08 December 2017
به گزارش تابناک البرز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته کرج، افزود: امروز در دنیا هواپیمای مسافربری را سرنگون و به ضارب مدال شجاعت می دهند، انسان های بی دفاع را زنده زنده در آتش می سوزانند، به مجری کار نشان صلح می دهند، زیر ساخت های یک کشور را ویران کرده و به جنایت کار نشان لیاقت می دهند.

وی ادامه داد: بیشتر ثروت بشر درمسیر نابودی مصرف می شود، مانند مواد مخدر و می بینیم که اسرائیل به قلب جهان اسلام یعنی فلسطین وارد شده و 80 درصد منابع حیاتی و زیرساخت های آن را به دست گرفته و مردم را آواره کرده اند.

امام جمعه کرج گفت: امروز صهیونیست ها برای تصاحب دائمی قدس که فکر دیرین آنان بوده تلاش می کنند و طرح اخیر رییس جمهوری آمریکا نیز نشان می دهد که توطئه های سنگینی علیه جهان اسلام طراحی شده است.

وی اضافه کرد: خیلی از دولت ها خوابند و بی تفاوت هستند، استکبار با این کار اهدافی را دنبال می کند. آمریکا با استفاده ازفلسطین که مهمترین کشور خاورمیانه است به دنبال اهداف خود است.

امام جمعه کرج گفت: اسرائیل درطرح امنیتی منطقه ای امریکا نقش مهمی دارد و امریکا می خواهد برتری اسراییل حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه دشمنان با این اقدام به دنبال تسلط برتمام منابع انرژی خاورمیانه و ایجاد اختلاف بیشتر در جهان اسلام هستند، گفت: اگر مسلمان جهان کوتاه بیایند متضرر می شوند که غیر قابل جبران است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین راه علاج توطئه امریکا توجه به این نکته است که قدس متعلق به همه مسلمانان آزاده است و موظف هستند به هر وسیله مالی و نظامی به قبله نخست مسلمانان یاری برسانند.

امام جمعه کرج ادامه داد: اسرائیل نباید احساس امنیت کند و باید تحریم اقتصادی گسترده توسط مردم آزاده جهان درباره این رژیم اعمال شود چراکه در در امور سیاسی، اقتصادی، حیثیتی و جمعیتی وضعیت خوبی ندارد.

خطیب جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: امروز اگر همه همت کنند، نفس اشغالگران صهیونیست پلید بریده می شود. جهان غرب که حامی اسرائیل است نفوذش را با سقوط داعش از دست داده است.

وی با تاکید بر اینکه ساختار سیاسی و اجتماعی جهان اسلام ناب به پرچمداری ایران اسلامی درحال تکمیل است، اظهار داشت: امروز فلسطینی ها از سنگ به پهباد رسیده اند.

حسینی همدانی افزود: قدس پایتخت فلسطین می ماند، همانطور که فتنه ها در سوریه از بین رفت و توطئه ها در یمن خنثی شد، این توطئه نیز خنثی خواهد شد.

توجه به گفتمان توسعه در شورای عالی انقلاب فرهنگی
امام جمعه کرج با اشاره به 19 آذرماه سالروز شورای عالی انقلاب فرهنگی درسال 63، گفت: این شورا به دستور امام راحل (ره) شکل گرفت تا کم کارهای صورت گرفته جبران شود.

حسینی همدانی گسترش جنبه های تبلیغی را ضروری دانست و گفت: باید به مسایل جدید فرهنگی و بین المللی ورود داشت و در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفتمان توسعه و تبلیغ مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه کرج تصریح کرد: نظارت بر عملکرد دستگاه های فرهنگی از دیگر فعالیت های این شورا به شمارمی رود ودر این مسیر باید تیزبینانه عمل شود.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان ازسبک زندگی غربی گرفته تا عادی سازی روابط انسانی، به دنبال تغییراتی در فرهنگ هستند که باید آگاه باشیم. سواد رسانه و ایجاد محتوا از جمله موضوعات مهمی است که باید در این زمینه مدنظر قرارگیرد.

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به تصویب اعلامیه حقوق بشر درسازمان ملل در 19آذرماه، گفت: حقوق بشر ازاین تاریخ حربه مستکبرین شد تا انسان ها را از حقوق اصلی خود محروم کنند.

حسینی همدانی ادامه داد: حقوق بشر یک امر قراردادی و بشری نیست و تدوین حقوق انسان ها انسان شناس می خواهد، مدافعان واقعی حقوق بشرانبیاء هستند که ازطرف خدا مامور بوده اند ودراین راه مبارزه کرده اند.

وی اضافه کرد: توحید مهمترین حقوق بشر است که امروز منع می شود و کسانی که به دروغ مدافع حقوق بشرهستند، به اسم حقوق بشر مانع بسیاری ازفضیلت های انسانی می شوند.

امام جمعه کرج گفت: در دنیای امروز خیلی ها به قرآن و احکام اسلام اعتقادی ندارند، چون تبلیغ درستی نمی شود و بوق های تبلیغاتی در دست جهان اسلام نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار