1930 تغییر کاربری در نیمه نخست امسال
در نیمه نخست سال جاری 1930 تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان انجام شده که تعداد زیادی از آنان در پی تماس های مردمی بوده است.
کد خبر: ۵۳۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 11 December 2017
به گزارش تابناک البرز، تغییرکاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی پدیده شومی است که متاسفانه در سالهای اخیر با آهنگی تند موجب خارج شدن بخش قابل توجهی از بهترین اراضی زراعی و باغی ازچرخه تولید کشاورزی شده است.

 متاسفانه تعداد معدودی افراد سودجو و فرصت طلب بدون توجه به عواقب تلخ و ناگوار این عمل برکشاورزی کشور اراضی مرغوب کشاورزی را به ساختمان و تاسیساتی که عمدتا' غیر تولیدی بوده و صرفا' تفریحی است تبدیل کرده و این امر علاوه بر کاهش سطح تولید محصولات کشاورزی ، بسیاری از فرصتهای شغلی موجود دراین بخش را نیز مورد تهدید قرار داده است.

 بر اساس این گزارش به گفته مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی البرز ، در نیمه نخست سال جاری 1930 تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان انجام شده که تعداد زیادی از آنان در پی تماس های مردمی بوده است.

رفیع یگانه از جمله اقدامات شاخص در این جهت را راه انداری سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی 131 و تقویت گشت های ویژه حفظ کاربری اراضی عنوان کرد.

 1930 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سطح استان شناسایی شده که تعداد زیادی از آنان در پی تماس های مردمی بوده است.

یگانه با بیان اینکه بیشترین تعداد تغییر کاربری ها مربوط به شهرستانهای کرج و ساوجبلاغ بوده، اظهار داشت: همچنین در این مدت 1965مورد اخطار کتبی (الصاقی و تسلیمی) به متخلفین تغییر کاربری ابلاغ و 357 مورد احکام قضایی و تبصره 2 ماده 10 اجرا و 87 هکتار از اراضی کشاورزی نیز به حالت اولیه بازگردانده شد.

وی اضافه کرد: در این مدت برای 250 نفر روز از کارکنان حفظ کاربری جهت آشنایی با بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی کارگاه آموزشی برگزار و 45 مورد فیلم های آموزشی و رسانه ای نیز برای این افراد تهیه و توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار