معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر نافذالکلمه بودن ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی عنوان کرد که برای تحقق این امر باید از اختیارات متناسب برخوردار باشیم.
کد خبر: ۵۳۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 12 December 2017
به گزارش تابناک : اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح کارخانه فولاد کاوه اروند اظهار کرد: برای اینکه تصمیمات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی موثر باشد این ستاد باید بتواند امر و نهی کند.  خوشبختانه نهادهای زیرمجموعه دفتر رهبری با دولت همکاری سازنده ای دارند.  همه ما در یک مسیر واحد خدمت به مردم و پیش بردن اهداف نظام اسلامی هستیم.

بر اساس این خبر، معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی آنکه اداره اقتصاد کشور به نحوی باشد که بتوان به چالش های پیش روی کشور پاسخ داد و مشکلات مردم را برطرف کرد و در عین حال اقتصاد از درجه ای از استحکام و قدرت برخوردار باشد که دربرابر تکانه ها آسیب نبیند. ما باید با اجرای اقتصاد مقاومتی کاری کنیم که در برابر تکانه های بیرونی شالوده اقتصاد آسیب نبیند و مردم احساس کنند که زندگی آنها با مشکل جدی روبرو نشده است.

جهانگیری تاکید کرد: باید حد و حدودی را برای حداقل درآمد خانوار تعریف کنیم و اعلام کنیم در حالی که فردی درآمد و دریافتی پایین تر از میزان تعیین شده دارد می تواند به نهادهای مسئول مراجعه کند و ما به التفاوت تا میزان حداقل تعیین شده را دریافت نماید و این میزان باید هر سال متناسب با میزان تورم رشد داشته باشد.  اشتغال زایی هم همواره در دستور کار بوده و باید بدانیم که برای ایجاد اشتغال راهکاری به جز افزایش تولید و سرمایه گذاری وجود ندارد.

این مقام مسئول با یادآوری سخنان رهبری در ابتدای سال جاری مبنی بر ضرورت افزایش تولید و اشتغال گفت: نباید در این زمینه به دنبال بازخواست دیگران باشیم بلکه هر فردی باید از خود بپرسد که برای اشتغال و تولید کشور چه کاری انجام داده و اینکه آیا از بخش خصوصی حمایت کرده و یا مانع برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.

جهانگیری در ادامه با اشاره به راه اندازی بیش از ۲۲ هزار واحد صنعتی کوچک در کشور عنوان کرد: امسال حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال از منابع کشور به صنایع کوچک و متوسط کشور اختصاص یافته تا با ظرفیت بیشتری فعالیت کنند.  شرایط این استان از تمامی استان های کشور مهمتر است و نمی توان این مساله را نادیده گرفت.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان در این سفر همراه معاون اول رئیس جمهور هستند.

بهره برداری از فولاد شادگان، فولاد کاوه، پروژه آلومینیوم کاوه مسجد سلیمان، آغاز کار ساخت مجتمع پترو پالایش مسجد سلیمان، بهره برداری از طرح آبرسانی به مناطق شمال شرق خوزستان، شرکت در نشست شورای اداری استان و نشست اقتصاد مقاومتی در اهواز از جمله برنامه های سفر معاون رییس جمهوری به خوزستان است.





منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار