'وودی جانسون' سفیر آمریکا در لندن اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا سال آینده میلادی (2018) به انگلیس سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۵۳۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 12 December 2017
به گزارش تابناک : وی روز سه‌شنبه اظهار داشت که به‌رغم تنش‌های لفظی اخیر میان رهبران انگلیس و آمریکا، رئیس‌جمهوری آمریکا 'قطعاً' به لندن سفر می‌کند.
وی بابیان اینکه تاریخ دقیق این سفر مشخص نشده تصریح کرد: رابطه ترامپ با انگلیس خیلی خوب است. او معنای رابطه ویژه را درک می‌کند. هرچند ممکن است درباره اظهاراتی که وی بیان می‌کند اختلاف‌نظرهایی وجود داشته باشد اما اطمینان داشته باشید که مساله امنیت برای او بسیار حائز اهمیت است.
پیش‌ازاین روزنامه تایمز نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که سفر دونالد ترامپ به لندن برای 7 و 8اسفند برنامه‌ریزی‌شده است.
تایمز نوشت: به‌رغم اینکه «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس ادعا کرده بود که هنوز تاریخ سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن مشخص نیست اما منابع آگاه می‌گویند که برنامه این سفر از چندین روز پیش در تقویم مسافرت‌های دونالد ترامپ ثبت‌شده بود.
خبر سفر رئیس جمهوری آمریکا به لندن در حالی منتشر می‌شود که در پی بالا گرفتن تنش‌های لفظی میان رهبران انگلیس و آمریکا بر سر توییت های ضد اسلامی ترامپ و تصمیم وی برای به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، سبب شد تا مطبوعات انگلیس از احتمال تأخیر در برنامه سفر وی به لندن خبر دهند.
دونالد ترامپ چندی پیش تعدادی ویدئوی ضد اسلامی را که توسط «جیدا فرانسن» نایب‌رئیس گروه راست افراطی «اول بریتانیا» منتشرشده بود، بازنشر داد که این اقدام بلافاصله موردانتقاد مردم و سیاستمداران انگلیسی قرار گرفت.
علاوه بر سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس که اقدام ترامپ را «اشتباه» خواند، «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس نیز طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران گفت: اینکه ما با آمریکا همکاری داریم بدین معنا نیست که از اعلام اشتباهات آن‌ها واهمه داریم. من خیلی روشن اعلام کردم که بازنشر پیام‌های گروه اول بریتانیا اقدام اشتباهی بوده است.
اکثر نمایندگان مجلس انگلیس نیز در کنار شخصیت‌هایی همچون جاستین ولبی اسقف اعظم انگلیس در واکنش به توییت های ترامپ خواستار موضع‌گیری صریح وی علیه نژادپرستی شدند.
به گزارش ایرنا، ترامپ هفته گذشته طی اظهاراتی قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد و اظهار داشت که سفارتخانه آمریکا را به قدس منتقل خواهد کرد.
در پی این تحولات روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی نوشت: بر اساس برنامه اعلام‌شده قرار بود رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه نخست سال 2018 برای بازگشایی رسمی ساختمان جدید سفارت آمریکا به لندن سفر کند. اما این سفر اکنون به تأخیر افتاده و تاریخ جدیدی برای آن انتخاب‌نشده است.
قرار بود سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن در ماه ژوئن (خرداد) گذشته صورت گیرد اما به دنبال موج مخالفت‌ها علیه آن ازجمله توسط نمایندگان مجلس عوام این سفر به ماه اکتبر (مهر) آینده موکول شد.
منابع دولتی انگلیس بعداً اعلام کردند که سفر ترامپ به لندن، بار دیگر به تعویق افتاده و به سال آینده میلادی (2018) موکول شده، اما تاریخ دقیقی برای آن اعلام نکردند.
در جریان آخرین تظاهرات وسیع مردم لندن علیه سفر ترامپ، شرکت‌کنندگان هشدار دادند که با حضور گسترده‌شان تمام خیابان‌های شهر را قفل خواهند کرد.علاوه بر این شماری از رهبران سیاسی انگلیس ازجمله صادق خان شهردار لندن و برخی از گروه‌های مدنی، مخالفت خود را با سفر ترامپ به انگلیس اعلام کرده‌اند. جان برکو رئیس مجلس عوام انگلیس نیز اعلام کرده که با سخنرانی رئیس‌جمهوری آمریکا در پارلمان مخالف است.
سفر دونالد ترامپ که در ابتدا قرار بود به‌صورت رسمی صورت گیرد، در پی موج گسترده مخالفت مردم انگلیس، به سفر کاری کاهش یافت. بدین ترتیب وی از مزایای سفر رسمی شامل دیدار با ملکه الیزابت و گردش با ارابه سلطنتی در خیابان‌های لندن بهره‌مند نخواهد بود.






منبع : بی بی سی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار