وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی‌که نشان از ابتکار دیپلماتیک جدید واشنگتن درقبال پیونگ‌یانگ است، اعلام کرد، در صورتی‌که کره‌شمالی تمایل داشته باشد ما آماده هستیم بدون هیچ پیش‌شرطی با آن مذاکره کنیم.
کد خبر: ۵۳۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 13 December 2017
به گزارش تابناک : «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته طی سخنانی در شورای آتلانتیک در واشنگتن، اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا آماده است در صورت تمایل کره‌شمالی، با این کشور مذاکره کند.

تیلرسون افزود، پیونگ‌یانگ بایستی سر میز مذاکره بنشیند و آمادگی‌اش را برای تغییر رویکردش درباره برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود اعلام کند.

وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که واشنگتن به «مدتی آرامش» برای مذاکره نتیجه‌بخش با پیونگ‌یانگ دارد و می‌تواند طی دیداری احتمالی «نقشه راهی» برای حل و فصل اوضاع تدوین کند.

وی در عین حال افزود، ارتش آمریکا آمادگی دارد به هرگونه تهدید قوی کره‌شمالی پاسخ دهد و نیروهای مسلح آمریکا نیز اوامری دریافت کردند مبنی بر این‌که «مجموعه کاملی از طرح‌های فوق‌العاده و سودمند آماده کنند.»

رکس تیلرسون در ادامه خطاب به کره‌شمالی گفت: «در صورتی‌که شما تمایل داشته باشید ما آماده گفت‌وگو هستیم.» وی افزود، کره‌شمالی بایستی «آماده انتخاب کردن» باشد.

مشخص نیست این اظهارات رکس تیلرسون نشانه تغییر در سیاست آمریکا در قبال کره‌شمالی است، یا این‌که موضع شخصی خود وزیر خارجه آمریکا است. تیلرسون پیشتر در اکتبر گذشته از بررسی فرصت‌های احتمالی برای گفت‌وگوی مستقیم با مقام‌های کره‌شمالی خبر داد، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به این اظهارات او گفت: «تلاش برای مذاکره با کره‌شمالی را اتلاف وقت است.»

کره‌شمالی تاکنون خیلی روشن نشان داده است تا زمانی‌که توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا را با سلاح هسته‌ای به دست نیاورد، تمایلی به مذاکره با واشنگتن ندارد.

در تازه‌ترین اظهارات از این‌‌دست، «کیم‌جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، عصر دیروز اعلام کرد که هدف کشورش این است که «قوی‌ترین قدرت هسته‌ای در جهان باشد.»

کیم‌جونگ اون این اظهارات را در جمع کارکنان مشارکت‌کننده در آزمایش اخیر موشک بالستیک کره‌شمالی مطرح کرد.

پیونگ‌یانگ معتقد است که قادر است موشک‌هایی تولید کند که سرتاسر خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد که کیم‌جونگ اون در این سخنرانی‌اش گفت: «پیونگ‌یانک با موفقیت، پیشرفت خواهد کرد و ثابت می‌کند که قوی‌ترین قدرت هسته‌ای و نظامی در جهان است.»






منبع : رویترز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار