با برداشت غیرمجاز و بی رویه آب رخ داد
برداشت غیرمجاز و بی رویه آب، سفره های زیرزمینی این شهرستان را تهی کرده و به گفته فرماندار ساوجبلاغ، اکنون کمبود آب در این شهرستان به یک فاجعه تبدیل شده است .
کد خبر: ۵۳۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 13 December 2017
به گزارش تابناک البرز، فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به بحران خشکسالی های اخیر استان البرز گفت: برداشت غیرمجاز و بی رویه آب ، سفره های زیرزمینی این شهرستان را تهی کرده است.

بوالقاسم پالیزگیر بخشی از موضوع نشست روز چهارشنبه اصناف را به بحران آب و برداشت های غیر مجاز از سفره های زیر زمینی اختصاص داد ، گفت: اکنون کمبود آب در این شهرستان به یک فاجعه تبدیل شده است .

وی گفت: اگر برای مدیریت آب فکر و تدبیری نشود در آینده هم خود و هم نسل آینده با مشکلات فراوانی مواجه خواهیم شد و تمامیت ارضی به خطر می افتد.

وی با بیان اینکه خشکسالی دودهه اخیر به شدت منابع آب شهرستان ساوجبلاغ را تقلیل داده ، افزود: متأسفانه عده ای ناآگاهانه و بصورت غیرقانونی با برداشت از منابع آب زیرزمینی سعی در حل این نقیصه برای رفع مشکل شخصی خود دارند و منافع زود گذر آنها منافع عموم را به خطر انداخته است .

فرماندار ساوجبلاغ اظهار داشت : این اقدامات خلاف مقررات، مشکلات شهرستان را برای سالهای آینده در بخش های کشاورزی و شرب دوچندان خواهد کرد.

پالیزگیربا اشاره به نشست 20 سانتی زمین اظهار داشت: اگر از منابع آب به خوبی صیانت نشود با مخاطرات شدید زیست محیطی و معیشتی در آینده ای نه چندان دور مواجه خواهیم شد و برای جلوگیری از این مشکل تنها تدابیر و تلاش مسئولان کافی نیست و باید مردم هم به این باور برسند و اصلاح الگوی مصرف فرهنگسازی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز ساماندهی صنوف درکل کشور از سال 95 گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 200 مورد بازدید ، 59 گزارش بازرسی ، 433 اخطاریه ، 5 مورد پلمپ و 7 گشت مشترک بانوان، 7 گشت بررسی فروش لوازم یدکی وتعمیرکاران و 8 گشت مشترک سدمعبر دراین شهرستان انجام شده است.

پالیزگیرافزود : با اجرای طرح های نظارتی ویژه ، 9 واحد پارکینگ پلمپ و یکهزار و 760 ابلاغیه بازرسی ، جمع آوری 120 مورد پوشاک غیرمتعارف و 3 مرحله پلمپ جایگاه LPG صورت گرفته است .
فرماندارساوجبلاغ در ارتباط با ممنوعیت فعالیت واحدهای غیرمجاز LPG اظهار داشت : فعالیت تمامی واحدهای LPG تا زمان ضابطه مند شدن آنها ممنوع می باشد چرا که این واحدها باجان مردم سر وکار دارند و باید بدون مسامحه با آنها برخورد شود. 

پالیزگیربا اشاره به تشکیل اکیپی برای ضابطه مند کردن صنوف LPG گفت : ما مخالف فعالیت LPG نیستیم و تنها مخالف غیرقانونی عمل کردن آنها هستیم .

وی افزود : باتوجه به اینکه این صنف مجوز فعالیت دارد اما باید ضابطه مند گردد و فعالیت آن طبق ضوابط اجرا شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد اشتغال شهرستان به حوزه خدمات اختصاص دارد ،گفت : از دستگاههای دولتی انتظار می رود نهایت همکاری را با صنوف داشته باشند تا به صورت قانونی کار انجام شود.

پالیزگیر گفت : اتاق اصناف وکیل مدافع صنوف و اتحادیه ها است و باید مسائل و مشکلات آنها را پیگیری کند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه حوزه اصناف به تنهایی تا پایان سال یکهزار شغل می تواند ایجاد کند باید با ملاحظه با آنان برخورد و موانع را از پیش روی آنها برداشته و البته به طور ویژه به عملکرد واحدها و صنوف توجه کنند.

وی از اماکن عمومی نیروی انتظامی خواست : باتوجه به اینکه اصناف موجودیت خود را از صنوف می گیرد و امکان ملاحظه وجود دارد اماکن موظف است به عنوان واحد اجرایی بدون ملاحظه با صنوف متخلف برخورد کرده و و به جاهایی که مردم به آنجا مراجعه دارند بیشتر نظارت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار