معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 600 تن مواد مخدر در کل کشور کشف شده که 55 درصد آن مربوط به سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان است.
کد خبر: ۵۳۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 14 December 2017
به گزارش تابناک : سردار اسدالله هادی نژاد چهارشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون 51 تن مواد مخدر توسط مرزبانی در طول مرزها کشف شده که 80 درصد آن مربوط به حوزه مرزبانی استان سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: در سیاستگذاری حوزه مقابله با ورود مواد مخدر سه استان در شرق کشور شامل هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و یک استان در غرب کشور شامل آذربایجان غربی در اولویت قرار دارند. استانهای یزد، فارس، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در اولویت دوم کشفیات مواد مخدر هستند و 75 درصد از کشفیات را به خود اختصاص می دهند.
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 89 درصد کشفیات مواد مخدر در کشور طی سال جاری مربوط به نیروی انتظامی، هشت درصد مربوط به وزارت اطلاعات و سه درصد مربوط به سایر دستگاههای اجرایی است.
وی افزود: در برآورد این ستاد از کشت خشخاش در افغانستان طی امسال که به بیش از 10 هزار تن می رسد ولایات هرات و فراه که در نزدیکی مرز ایران هستند بیشترین تغییر سطح کشت را داشته اند. 78 درصد کشت امسال خشخاش در افغانستان مربوط به همین ولایات است و احتمال می رود که افزایش کشت بر ورود مواد مخدر به خراسان رضوی تاثیر گذارد.
سردار هادی نژاد ادامه داد: از سوی دیگر بیشترین ورود مواد مخدر به کشور از مرز سیستان و بلوچستان و شهرستان سراوان است که در این محدوده 200 کیلومتر از مرز مانع گذاری شده است.
وی در ادامه به کشف 290 تن پیش ساز مواد مخدر در گمرکات کشور طی پارسال اشاره و بیان کرد: عمده محموله های سنگین مواد مخدر از طریق تانکرهای حامل نفت و گاز و سیمان وارد کشور می شوند که طبق هماهنگی با گمرکات، همه تانکرهای ورودی به کشور اسکن می شوند.
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین گفت: براساس برنامه پنج ساله ششم توسعه باید پنج درصد از تعداد معتادان در کشور کاهش یابد. تاکید رهبر معظم انقلاب نیز انجام اقدامات پیشگیرانه و نبودن هیچ معتاد متجاهر یا خرده فروش در خیابانهاست که در این راستا اقدامات در حال انجام است و همکاری همه دستگاههای اجرایی را می طلبد.
وی افزود: مواد 13 و 14 قانون مبارزه با مواد مخدر در ضبط خانه یا ابطال جواز کسب واحدی که در آن مواد مخدر توزیع می شود صراحت دارد. اجرای این ماده قانونی مستلزم آموزش ضابطان از سوی مقامات قضایی است که پرونده را بگونه ای تنظیم کنند که منجر به ضبط مکان شود که در این راستا دوره های آموزشی در چند استان در حال برگزاری است.
او گفت: مکانهایی که ضبط و پاکسازی می شوند عموما به نهادهای فرهنگی برای انجام فعالیتهای فرهنگی واگذاری می شود و یا تبدیل به کتابخانه می گردد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار