مدیراجرایی مرکز آموزش محاسبات ذهنی و چرتکه ای ' UCMAS ' ایران در البرز گفت: دانش آموزان این استان موفق به کسب 15مقام جهانی در محاسبات ذهنی ریاضی و چرتکه ای 2017 شدند.
کد خبر: ۵۳۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 14 December 2017
به گزرش تابناک : سمیه غلامی روز پنجشنبه افزود: مسابقات جهانی ریاضی و چرتکه ای 'UCMAS 2017' یکشنبه و دوشنبه این هفته به مدت 2 روز در کوالالامپور مالزی با حضور منتخبین 75 کشور دنیا برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان ایرانی در بیست و دومین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی و چرتکه ای ' UCMAS' با برترین دانش آموزان این رشته از سراسر جهان در سطوح مختلف به رقابت پرداختند، اظهار کرد: از مجموع تیم 35 نفره دانش آموزی البرز، شهریار و ملارد درمسابقات کشوری ، 15 نفر موفق به کسب جواز شرکت در رقابت سنگین جهانی محاسبات ذهنی و چرتکه ای شدند. 
وی بیان کرد: در سطح المنتری آ، رامتین رباط جزی کلاس دوم از دبستان نیکان2 آموزش و پرورش ناحیه3 کرج و در سطح المنتری ب ، امیرمحمد محمدحسینی کلاس سوم از دبستان مسلم بن عقیل آموزش و پرورش ناحیه یک به ترتیب به مقام قهرمانی جهان و مقام اول مسابقات محاسبات ذهنی و چرتکه ای بین المللی دست یافتند. 
وی یاد آور شد: در سطح اینتر آ، میثاق حسنی کلاس اول از دبستان شهید معمارزاده از آموزش و پرورش ناحیه2 کرج و در سطح اینتر ب، سپهر صدقی کلاس سوم از دبستان بصیرت شهریار مقام اول مسابقات جهانی را از آن خود کردند.
مدیراجرایی مرکز آموزش محاسبات ذهنی و چرتکه ای ' UCMAS ' ایران در البرز خاطر نشان کرد: زهرا زارعی نژاد کلاس چهارم از دبستان شهید پیشگاهی نظرآباد ، زینب السادات طباطبایی کلاس پنجم دبستان شهید سلطانی ناحیه یک کرج به ترتیب به مقام قهرمانی و دوم جهانی در این رقابت شدند.
غلامی ادامه داد: در سطح هایر آ، مریم محبی کلاس ششم از دبستان غیرانتفاعی فلق ناحیه3 کرج و سروش نصیری کلاس پنجم از دبستان فرهنگ ناحیه یک مقام اول مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی و چرتکه ای را به ست آوردند.
وی اضافه کرد: در سطح هایر ب نیز خاطره خیاط زاده کلاس چهارم از دبستان زکیه ساوجبلاغ به مقام قهرمانی جهان و سید مهدی علوی کلاس هشتم از نمونه دولتی علی ابن ابیطالب (ع ) ناحیه3 کرج به مقام اول مسابقات جهانی دست پیدا کردند. 
وی اظهار کرد: پرهام بنی اسدی کلاس دوم از دبستان ادیبان ناحیه3 کرج و نیکا رستمی کلاس چهارم از دبستان بهاران ناحیه3 کرج به مقام اول جهانی و امیر مهدی میر بیگی کلاس پنجم از دبستان نور البرز ناحیه2 کرج مقام دوم مسابقات بین المللی را به خود اختصاص دادند. 
وی گفت: درسطح هایر ث ثنا بیرامی کلاس پنجم از دبستان هداوند 2 ناحیه4 کرج که کاپ قهرمانی خود را در مسابقات کشوری تقدیم به شهید مدافع حرم شهید محسن حججی کرده بود در مسابقات بین المللی 2017 مالزی نیز به مقام قهرمانی جهان دست یافت. 
مدیراجرایی مرکز آموزش محاسبات ذهنی و چرتکه ای ' UCMAS ' ایران در البرز گفت: در سطح گرند نیز سما برهانی کلاس هشتم از دبیرستان نمونه دولتی شهید فلاحی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج مقام سوم جهانی را در این دوره از مسابقات کسب کرد. 
غلامی با اشاره به اینکه تیم اعزامی از ایران در دو سال متوالی است که موفق به کسب قهرمانی مسابقات بین المللی 'UCMAS ' می شود،تاکید کرد: در این رقابت سنگین دانش آموزان البرز ی موفق به کسب 4 مقام قهرمان جهان ، 8 مقام اول ، 2 مقام دوم و 1 مقام سوم جهانی شدند. 
استان البرز بیش از 455 هزار دانش آموز دارد که هر ساله دانش آموزان علاقمند به فراگیری مهارت محاسبات ذهنی و ریاضی در کلاس های آموزشی ویژه این مهارت مهم شرکت می کنند و با کسب مقام های برتر در مسابقات کشوری و به ویژه جهانی 'UCMAS 'برای البرزنشینان و ایران اسلامی افتخار آفرینی می کنند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار