استاندار البرز با بیان اینکه همه دستگاه ها برای ایجاد شغل باید وارد میدان شوند، دستور داد تا عملکرد دستگاه های پیشرو در تعهد ۴۵ هزار فرصت شغلی اعلام شود و مدیران برتر معرفی و تشویق شوند، همچنین به دستگاه هایی هم که از این کاروان عقب هستند نیز تذکر داده شود.
کد خبر: ۵۳۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 14 December 2017
به گزارش تابناک : دکتر محمدعلی نجفی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد،گفت: گزارش های اداره کل کار در ارتباط با اشتغال نوید بخش بود و نشان می داد دستگاه ها عمدتا و نه همه جدی هستند. وی دستور داد تا لیست عملکرد دستگاه ها در تحقق تعهدات شغلی تهیه شود و فرمانداران و مدیران پیشرو و برتر در دستگاه های اجرایی تشویق شوند.
*تشویق و تذکر به مدیران کم کار و پر کار استان 
وی تصریح کرد: به دستگاه هایی هم که عقب مانده اند باید تذکر داده شودتا به کاروان اشتغال برسند. رئیس کارگروه اشتغال استان در ادامه نقش شهرداری را نیز در ایجاد شغل مهم خواند و خواستار حضور نماینده ای در کارگروه اشتغال استان شد.
* احتمال تغییر در رقم سقف تعهد 45 هزار فرصت شغلی
دکتر نجفی با بیان اینکه آمار بیمه اجباری در استان رسالت ما را سنگین تر می کند، گفت: رسالت اشتغال تمام نشدنی است و سقف 45 هزار فرصت های شغلی. رقمی حداقلی است و ممکن است تا دو ماه آینده سقف جدیدی فراتر از این رقم نیز در نظر گرفته شود.
* البرز پایلوت اشتغال روستایی در کشور شود
وی در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه اشتغال روستایی گفت: در روستاهای البرز به ویژه این بخش خوب می شود کار کرد و حتی می توان طرح روستاهای بیکار در کشور را بصورت پایلوت از البرز آغاز کرد. وی افزود: صندوق کارآفرینی نیز فرصت های ویژه ای در این بخش فراهم کرده است که باید از آنها نیز بهره مند شد. استاندار البرز همچنین بر تلاش بیشتر اداره کل جهادکشاورزی برای ایجاد فرصت های شغلی تاکید کرد و افزود: جهاد بانی اشتغال در کشور بوده و بابد یکی از سردمداران در این بخش باشد.
*بانک ها به میدان بیایند
دکتر نجفی همچنین همراهی بانک ها را در تحقق تعهدات ایجاد شغل مهم و ویژه خواند و خواستار اهتمام بیشتر مدیران بانکی و ورود به میدان ایجاد فرصت های شغلی بیشتر با تخصیص تسهیلات بانکی شد.
*بیکاری سرمنشا آسیب های اجتماعی است/دستگاه ها جدی تر عمل کنند
استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه ریشه بخشی از مشکلات اجتماعی بیکاری است،گفت: وظیفه همه دستگاه ها این است که جدی تر وارد میدان کار شوند. طبق اعلام مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی تا مهرماه سالجاری، تعداد 4 هزار افزایش اشتغال بیمه اجباری از سوی کارفرمایان در سامانه رسمی ثبت اطلاعات شده و کاهش بیمه بیکاری را نیز شاهد بوده ایم.
خلیلی اعلام کرد: در سامانه رصدتا شهریور ماه 5 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. در ادامه این جلسه کارگروه استانی، میزان اشتغال ثبت شده دستگاه ها در سامانه اعلام شد.براین اساس صنعت،معدن و تجارت به 19/5 درصد از تعهدات شغلی خود عمل کرده است،همچنین جهادکشاورزی 60 درصد،میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری 6/8 درصد ،بهزیستی 68 درصد، کمیته امداد امام خمینی (ره)133درصد،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 5 درصد،بنیاد شهید و امور ایثارگران 63 درصد، بهزیستی 63 درصد،آب وفاضلاب 29 درصد،راهداری 63درصد،فنی و حرفه ای 50 درصد،ورزش و جوانان 2/5،راه و شهرسازی 0/6،صندوق کارآفرینی 72درصد،اقتصاد و دارایی0/9،پارک علم و فناوری 22 درصد،دانشگاه علوم پزشکی 39 درصد،تامین اجتماعی 100درصد و دامپزشکی به 83 درصد از تعهدات شغلی خود عمل کرده اند. در مجموع شهرستانهای کرج و فردیس 8هزار و 814 فرصت شغلی،ساوجبلاغ 2 هزار و 726 شغل،اشتهارد 704 شغل، نظرآباد 923 فرصت اشتغالزایی و طالقان 99 فرصت شغلی را ایجاد کرده است. در بحث مشاغل خانگی نیز اداره کل میراث فرهنگی،جهاد کشاورزی،صنعت،معدن و تجارت،بنیاد شهید و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هزار و 172 فرصت شغلی در سامانه مشاغل خانگی ثبت شغل داشته اند. بررسی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر با استفاده از صندوق توسعه از دیگر محورهای کارگروه اشتغال استان بشمار می رفت. بر این اساس از رقم یک میلیارد و 500 میلیون دلار مصوب کشور، سهم استان البرز با 1/87 درصد،183میلیارد تومان است. جهادکشاورزی با 45 درصد بیشترین سهم را در این بخش دارد.در ادامه بخش های صنعت،گردشگری و صنایع دستی نیز هر یک 10 درصد تحقق سهم را عهده دار هستند.طبق اظهارات رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان ایجاد 56 تعاونی در 32 روستای استان البرز پیش بینی شده که در انتظار تخصیص بودجه بوده قیرار دارد. توسعه اشتغال روستایی و تسهیل در فرایند ثبت تعاونی ها از جمله درخواست های طرح شده در این نشست بود. ثبت سهم اشتغال اداره کل امور زندانها در سامانه رصد نیز از دیگر موضوعات طرح شده بشمار می رفت.





منبع : سپیدارنیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار