وزیر امور خارجه عراق در سخنان خود در اجلاس سازمان همکاری اسلامی اقدام اخیر ضد فلسطینی ترامپ را گامی به سوی اعلام جنگ توصیف کرد.
کد خبر: ۵۳۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 14 December 2017
به گزارش تابناک : 'ابراهیم الجعفری' دیروز (چهارشنبه) در این سخنان که مشروح آن امروز (پنجشنبه) بر تارنمای رسمی وزارت خارجه عراق قرار گرفت، گفت که گامی که دولت آمریکا درقبال قدس برداشته، گامی به سوی اعلام جنگ است.
وی اضافه کرد که این اقدام آمریکا، منطقه را در آستانه مرحله جدیدی قرار داده که تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و عموم جهان است.
الجعفری با محکومی کردن تصمیم ترامپ گفت که قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی می ماند و هرگز از این تصمیم عدول نخواهد شد و آنچه در پایتخت های دنیا اتفاق افتاد، دلیل واضحی برای همبستگی افکار عمومی جهان با قدس است.
وزیر امو خارجه عراق تاکید کرد که همه پایتخت های جهان موضع دولت آمریکا را محکوم کردند و بر واشنگتن است که بداند فقط با دولت ها رودر رو نیست بلکه در مقابل ملت های جهان ایستاده است.
الجعفری گفته است که همه ملت های عربی و اسلامی و تمامی ملت های جهان مخالف این اقدام خصمانه آمریکا هستند.
به گفته وی، بعد از اینکه نیروهای مسلح عراق، ابهت تروریسم را که جهان از شکست آن عاجز مانده بود، در هم شکستند، اقدام آمریکا درباره قدس در راستای تقویت تروریسم و احیای مجدد آن است. 
وی تاکید کرد: عراق با قضیه فلسطین به عنوان یکی از اولویت هایش در همه سطوح همراه است و هرگز از این موضع عقب نشینی نمی کند و عراقی ها در میدان های مختلف نشان داده اند که در صف اول دفاع از شرافت و عزت فلسطینیان قرار دارند.
ابراهیم الجعفری دونالد ترامب رئیس جمهوری آمریکا باید در تصمیم خود درباره قدس شریف تجدید نظر کند.
وی اضافه کرد که مسلمانان باید کاری کنند که دولت آمریکا را به گرفتن موضعی جدید وادارند و باید در این مرحله در قبال منافع اقتصادی و سیاسی و با در نظر گرفتن ثروت های بسیاری که در منطقه دارند، مسوولیت پذیر باشند.
الجعفری یکی از ثروت های بزرگ کشورهای اسلامی را نفت دانست و گفت که دو سوم ذخایر نفتی جهان در کشورهای اسلامی است و علاوه بر آن جمعیت مسلمانان جهان یک میلیارد و 700 میلیون نفر است.
وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که باید از این همه منابع قدرت در راستای واقف کردن جهان به مسوولیت های جدید خود بهره برداری شود زیرا ملت هایی که وحدت صفوف دارند می توانند در نهایت پیروز شوند.
وی اضافه کرد، مردم عراق یکی از این نمونه ها هستند که با وحدت ملی توانستند اشغال داعش را تبدیل به شکست این گروه کنند.
اجلاس یک روزه سازمان همکاری اسلامی دیروز چهارشنبه، با حضور نمایندگان کشورهای مختلف از جمله هیات عالیرتبه ایران به ریاست 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران در استانبول برگزار شد.
این اجلاس در بیانیه پایانی خود درباره تبعات خطرناک تصمیم دولت آمریکا راجع به قدس هشدار داد و خواستار تجدید نظر آمریکا در تصمیمش شد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار