بهمن ماه، تنها نوید یک پیروزی صرف برای انقلاب اسلامی ایران نیست؛ بلکه مهد و کانون رخدادهایی است که هر ساله مقدمات آبادانی و پیشرفت کشور را فراهم می کند. شهرداری کرج نیز در حالی به پیشواز دومین ماه از فصل زمستان می رود که نزدیک 18 طرح عمرانی بر دامان توسعه کلانشهر، نقش خواهد بست.
کد خبر: ۵۳۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 14 December 2017
به گزارش تابناک : عادله سادات ارشادی مقدم- پایگاه خبری مدیریت شهری کرج: بیست و دوم بهمن ماه سال 96 برای کرج؛ تاریخی ماندگار خواهد شد چرا که افتتاح بسیاری از طرح های عمرانی از جمله بازگشایی محور شمالی بلوار ولیعصر(عج) مهرشهر با راه آهن تهران – تبریز، تقاطع غیرهمسطح حصارک، تکمیل زیرگذر تقاطع غیرهمسطح میدان شهید آجرلو(سپاه) و تکمیل و تجهیز مجموعه ورزشی انقلاب، همزمان با روزهای شکل گیری انقلاب اسلامی ایران انجام خواهد شد. شهردار کرج در گفتگو با خبرنگار ما بخشی از این طرح ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: مجموعه ورزشی انقلاب واقع در بلوار باغستان کرج با 100 درصد پیشرفت فیزیکی، با اعتباری معادل هشت میلیارد و 600 میلیون ریال تکمیل و تجهیز شده است. همچنین پروژه اجرای کامل کلیه عملیات ساختمانی، محوطه سازی و حصارکشی مجتمع تعمیرگاهی اتوبوسرانی مرکز که قرارداد اجرای آن از اواسط سال 93 بسته شده بود، با 85 درصد پیشرفت هم اکنون آماده تکمیل و بهره برداری است. دکتر اصغر نصیری، وضعیت بازسازی ساختمان تولید واکسن های ویروسی دام(آبله) را نیز توضیح داد. این طرح که در خیابان شهید بهشتی (موسسه سرم سازی رازی) واقع شده 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و قرارداد آن متعلق به شهریورماه سال گذشته می باشد. وی، اعتبار مصوب طرح را 250 میلیارد ریال ذکر کرد.
پارکینگ شهرداری کرج با 90 درصد پیشرفت فیزیکی
وی، تکمیل پارکینگ طبقاتی ساختمان ستاد شهرداری مرکز و کاربری های مکمل، که از اواخر سال 93 آغاز شده است را با توجه به تردد و ترافیک خودروها در این نقطه ضروری دانست و گفت: این پارکینگ تاکنون 90 درصد پیشرفت داشته و در بهمن ماه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. نصیری، با اشاره به اینکه تکمیل و محوطه سازی ساختمان اداری منطقه 5 با توجه به نیاز منطقه و تکریم شهروندان انجام گرفته است، ادامه داد: این ساختمان در گلزار شرقی منطقه 45 متری گلشهر قرار دارد و تاکنون 80 درصد پیشرفت داشته است. وی، رقم قرارداد طرح را بیش از 20 میلیارد ریال ذکر کرد. طبق اعلام شهرداری کرج، تاسیس ساختمان عمران و خدمات شهر منطقه 7 واقع در خیابان انرژی اتمی نیز همزمان با بهمن ماه افتتاح خواهد شد. این طرح هم اکنون 90 درصد پیشرفت داشته و دارای اعتبار مصوبی معادل چهار میلیارد ریال است که در حال حاضر مراحل تحویل موقت را طی می کند.
احداث بلوار باهنر و پل یاس
احداث بلوار باهنر و پل یاس با 100 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار مصوب 22 میلیارد و 400 میلیون ریال، همزمان با دیگر طرح های عمرانی در بهمن ماه سال جاری انجام خواهد شد. اتصال خیابان برغان از تقاطع بلوار ظفر تا بیمارستان البرز و خیابان های فرعی، اجرای پروژه ادامه، احداث و تکمیل ادامه بلوار شهید ناصربخت مرکز، تکمیل کلکتور بلوار جمهوری – شهید بهشتی و اجرای طرح جامع ساماندهی حاشیه جاده قزلحصار (نهر سیاه جوی) به ترتیب با 35 درصد، 30 درصد، 100 درصد، 50 درصد و 60 درصد نیز با اعلام شهرداری کرج، افتتاح خواهند شد. اصغر نصیری، در عین حال تکمیل و بهره برداری از برخی طرح ها را مشروط به رفع برخی مشکلات و معارضات خواند که از جمله آنها احداث بلوار جمهوری است. به گفته وی، این طرح در حالی به بهره برداری می رسد که معارضات دانشگاه آزاد رفع شود. همچنین اجرای عملیات ساختمانی مجتمع تعمیرگاهی اتوبوسرانی مرکز و تکمیل پارکینگ طبقاتی ساختمان ستاد شهرداری مرکز به ترتیب در صورت تزریق مالی، تامین اعتبار و عقد قرارداد با پیمانکار انجام خواهند گرفت و به مرحله بهره برداری می رسند. 
بازگشایی محور شمالی بلوار ولی عصر(عج)
به گفته شهردار، بازگشایی محور شمالی بلوار ولی عصر(عج) مهرشهر با راه آهن تهران – تبریز مرکز که یک فاز آن دارای 99 درصد پیشرفت و فاز بعدی آن 60 درصد پیشرفت داشته است، با بودجه ای معادل 20 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید. تقاطع غیرهمسطح حصارک، زیرگذر تقاطع غیرهمسطح میدان شهید آجرلو(سپاه) و تقاطع غیرهمسطح بلوار ماهان با بلوار امام خمینی(ره) باغستان مرکز به ترتیب با 70 و 40 درصد پیشرفت فیزیکی، از جمله طرح هایی هستند که مقرر شده است همزمان با ماه پیروزی انقلاب اسلامی ایران مورد بهره برداری قرار گیرند. مجموع اعتبار این طرح ها 295 میلیارد ریال است که اولین طرح مهرماه 94 آغاز شده و دومین طرح را آبان ماه 95 کلید زده اند. ساختمان عمران و خدمات شهر و استخر آتش نشانی منطقه 12 واقع در بلوار ارم مهرشهر با 95 و 75 درصد پیشرفت فیزیکی، نیز از طرح هایی هستند که با اعلام شهردار کلانشهر کرج، در بهمن ماه تکمیل خواهند شد.
قطار 18 طرح عمرانی روی ریل پیشرفت و بهره برداری
بر این اساس، شهرداری کرج با تلاش همه مسئولان و نیروهای امروز و دیروز خود، در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 18 طرح عمرانی بزرگ خواهد داشت که برای عمران و آبادانی این کلانشهر آغاز و آماده افتتاح و بهره برداری شده اند. طرح هایی که دستاوردهای نظام اسلامی را به نمایش گذاشته و موجب بالندگی ایران کوچک می شوند. امید که این اقدامات مقبول شهروندان کلانشهر کرج افتد و تلاش مدیریت شهری به کام شهروندان منطقه شیرین آید.






منبع : سپیدار نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار