یوگای البرز در جمع ۵ استان فعال کشور است
یوگا در البرز از رونق و فعالیت بسیار خوبی برخوردار است و می توان آن را جزء ۵ استان اول کشور برشمرد.
کد خبر: ۵۳۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 15 December 2017
به گزارش تابناک البرز، یوگا  ورزشی مفرح و اثرگذار در ارتقا روحی و جسمی افراد مختلف جامعه است.
 
 هم اکنون نزدیک به ۳ هزار باشگاه تخصصی یوگا در کشور فعال است واگر بخواهیم باشگاه هایی که یوگا به شکل مشترک با دیگر رشته ها را هم به آن اضافه کنیم این تعداد به ۱۲ هزار باشگاه می رسد.
 
رییس انجمن یوگای کشور،با بیان اینکه یوگا یک ورزش است و نباید آن را به موضوعات حاشیه ای تسری داد گفت: یوگا در کاهش استرس، دردهای عضلانی و تقویت روحی روانی افراد بسیار موثر است وباید از این جنبه آن را نگاه کرد.

حسن تیمورتاش تصریح کرد: متاسفانه افراد غیر ذیصلاح که فهم یوگا را ندارند با برخی اقدامات آن را به انحراف کشانده اند و موجب بروز برخی سوتعبیرها به این ورزش شده اند.

 تیمورتاش با تاکید براینکه یوگا باید تا ۱۰ سال آینده در بین نسل جوان توسعه پیدا کند گفت: توجه نسل جوان به فضای مجازی وکاهش تحرک اقشار مختلف جامعه یک اتفاق نوظهور در جامعه ما محسوب می شود و به نظرم می توان تبعات ناشی از این کم تحرکی را با توجه وپرداختن به یوگا به شکل چشمگیری کاهش داد.

رییس انجمن یوگا کشور به تاثیرات این ورزش برای تقویت ورزشکاران حرفه ای اشاره کرد و گفت: ورزشکارانی که در سطوح بالای قهرمانی و حرفه ای فعالیت می کنند باید یوگا را در سبد فعالیت خود قرار دهند تا اثرات مثبت آن را در افزایش راندمان وکاهش استرس ناشی از فعالیت های ورزشی ببیند.

بر اساس این گزارش به گفته رییس هیئت ورزش های همگانی استان البرز این رشته ورزشی در البرز براساس ضوابط وزارت ورزش و فدراسیون ورزش های همگانی فعالیت می کند ونظارت مستمری نیز بر باشگاه ها صورت می گیرد.
 
 مهدی محبی افزود: خوشبختانه برای سومین بار توانستیم سمینار تخصصی یوگا را با حضور فعالان این ورزش در کرج میزبانی کنیم و با استقبال بسیار خوب خانواده یوگا همراه شد.
 
 وی با بیان اینکه جدیدترین یافته های علمی در این سمینار به حاضرین منتقل شد گفت: امیدوارم آنچه امروز بیات شد در نهایت در اختیار آحاد مردم وکارآموزان در باشگاه ها قرار بگیرد و زمینه ساز تقویت روحی وجسمی آنها شود.
 
 
وی با رد هرگونه تخلف و شائبه در خصوص فعالیت های خارج از عرف این مراکز گفت: قوانین و آیین نامه های شفافی در خصوص فعالیت باشگاه های یوگا  ومحتوای ارائه شده وجود دارد و خوشبختانه تاکنون در البرز موردی دال بر تخلف نداشته ایم.

محبی با تاکید براینکه در۱۰ سال اخیر یوگا در سطح البرز رشد چشمگیری داشته است گفت: در حال حاضر باشگاه های مجهزی در این زمینه فعال هستند وشهرستان ها نیز توانسته اند به سطح قابل قبولی برسند.

 گفتنی است سومین سمینار علمی تخصصی یوگا استان البرز با استقبال قابل توجه علاقمندان به این ورزش در باشگاه میلاد کرج برگزار شد.

در این سمینار یک روزه نزدیک به ۴۰۰ نفر از فعالان این ورزش از استان البرز و نقاط مختلف کشور با آخرین دستاوردها و یافته های علمی وتحقیقاتی این ورزش آشنا شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار