بی توجهی به قطب اسکی کشور
تاخیر در آغاز فصل اسکی به دلیل کمبود تجهیزات جدید و دستگاه های برف ساز، باعث شده قهرمانان این رشته برای شروع تمرینات تاخیر داشته و ناکامی در شناسایی و پرورش استعداد های جدید اسکی استان را موجب می شود.
کد خبر: ۵۴۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 20 December 2017
به گزارش تابناک البرز، البرز قطب اسکی کشور است و پیست بین المللی دیزین، به عنوان پایتخت اسکی کشور و بزرگترین پیست ایران و خاورمیانه یک برند جهانی است، با این وجود آنچنان که باید اراده ای برای معرفی هر چه بیشتر این پیست در استان دیده نمی شود.
 
بر اساس این گزارش رئیس هیات اسکی البرز در این باره می گوید: با توجه به کاهش بارش برف، ضرورت خرید و نصب دستگاه های برف ساز تمام پیست های اسکی کشور از جمله پیست دیزین احساس می شود.
 
علی عمران سولقانی افزود: بارش ها در کل کشور کاهش داشته و اگر قرار است به این شکل پیش برود، برای کل پیست های اسکی کشور از جمله دیزین نیاز است که از تکنولوژی روز دنیا استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: خرید و نصب دستگاه های برف ساز علاوه بر اینکه موجب می شود تا فصل اسکی زودتر آغاز و طولانی تر شود، روند آب شدن برف ها نیز طولانی تر شده و به بخش کشاورزی و صنعت آب و برق کشور نیز کمک خواهد کرد.

سولقانی گفت: 3 وزارتخانه ورزش و جوانان، کشاورزی و نیرو در صورت هماهنگی برای خرید این دستگاهها با توجه به گران بودن آنها می توانند از فواید آنها در بخش های خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: تاخیر در آغاز فصل اسکی به دلیل کمبود تجهیزات جدید و دستگاه های برف ساز، نه تنها موجب تاخیر درشروع تمرینات قهرمانان این رشته ورزشی می شود، بلکه تا آنچنان که باید در شناسایی و پرورش استعداد های جدید اسکی استان موفق نشویم.

رئیس هیات اسکی البرز در ادامه گفت: پیست بین المللی دیزین، به عنوان پایتخت اسکی کشور و بزرگترین پیست ایران و خاورمیانه یک برند جهانی است، با این وجود آنچنان که باید اراده ای برای معرفی هر چه بیشتر این پیست در استان دیده نمی شود.

سولقانی در بخش دیگری از سخنان خود به استعدادیابی در استان در رشته های اسنوبرد، آلپاین و صحرانوردی در استان اشاره و اظهار داشت: البرز قطب اسکی کشور است و با هدف پشتوانه سازی برای تیم ملی، طرح استعداد یابی را به صورت جدی آغاز کرده ایم تا از وجود ورزشکاران که در واقع سرمایه های استان و مملکت هستند در اسکی استفاده کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار