کد خبر: ۵۴۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹ 21 December 2017
تابناک گیلان / معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۰ درصد مدارس کشور استاندارد و ایمنی لازم را ندارند و بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تقی نظرپور عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه نزدیک به 107 هزار مدرسه با 530 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد، اظهار داشت: این میزان مدرسه 64 میلیون متر مربع زیربنا دارد.

وی از تحصیل حدود 13 میلیون دانش آموز در مدارس کشور خبر داد و گفت: تا پایان برنامه ششم تعداد این دانش آموزان به 14 و نیم میلیون نفر می‌رسد و لازم است که امکانات آموزشی لازم برای این تعداد دانش آموز فراهم شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، مهرماه امسال 5400 کلاس درس در کشور به بهره برداری رسید که حدود 50 درصد این پروژه‌ها توسط خیران و یا با مشارکت خیران و دولت ساخته شده است.

نظرپور به افزایش مشارکت خیران در مدرسه سازی اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا سال 92 میزان 20 درصد از مدارس کشور و از سال 92 تا 95 میزان 36 درصد از مدارس توسط خیران ساخته شده و این روند با افزایش بسیار قابل توجهی در امسال به 50 درصد رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر سرانه مدارس به ازای هر دانش آموز پنج و 16 صدم است در حالی که سرانه استاندارد فضای مدارس معادل هشت و 39 صدم متر مربع است و ما الان از این میزان عقب هستیم به علاوه اینکه در 12 استان سرانه پایین‌تر از حد میانگین فعلی کشور هم هست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور این 12 استان را شامل البرز، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، تهران، قم، گلستان، گیلان، خوزستان، کرمان، لرستان و خراسان شمالی دانست.

نظرپور با تاکید بر اینکه حدود 30 درصد از مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی یا تخریب و بازسازی است ادامه داد: برای بازسازی مدارس فرسوده در کشور 11 هزار میلیارد تومان، برای مقاوم سازی پنج هزار میلیارد تومان و برای استاندارد سازی وسایل مدارس 750 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

نظرپور به کمبود 37 میلیون متر مربعی مدارس در کشور برای رسیدن به سرانه استاندارد اشاره کرد و گفت: برای این منظور هم نیاز به 46 هزار میلیارد تومان اعتبار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار