حجت الاسلام علی محرمی، مدیرعامل ستاد استان آذربایجان‌شرقی
همزمان با ماه مبارک رمضان، جشن گلریزان برای دوازدهمین سال متوالی در تبریز و دیگر شهرهای استان آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 28 June 2015

به گزارش خبرنگار ما ، حجت الاسلام علی محرمی، مدیرعامل ستاد استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: در شرایطی که گروهک‌های تروریستی تکفیری، سلفی و داعشی در منطقه به دنبال ترسیم چهره‌ای خشن از اسلام هستند، مکتب تشیع و نظام ولایی ایران چهره‌ای رحمانی و نورانی از اسلام معرفی می کند.

وی با بیان این‌که برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان با هدف آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی تجلی چهره رحمانی، نورانی و زیبای اسلام ناب محمدی است، خاطرنشان کرد: امسال نیز همزمان با ماه مبارک رمضان، جشن گلریزان برای دوازدهمین سال متوالی در تبریز و دیگر شهرهای استان آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محرمی با بیان این‌که جشن گلریزان تبریز 11 تیر مصادف با 15 رمضان المبارک همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در سالن صدرا واقع در تقاطع گلکار برگزار خواهد شد، گفت: امسال 148 نیازمند زندانی منتظر کمک‌های نوعدوستانه مردم و خیران استان هستند تا با دستان ایشان از بند زندان رهایی یابند.

مدیرعامل ستاد استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که 6 میلیارد تومان برای آزادی این تعداد زندانی نیاز است، افزود: البته میزان محکومیت مالی و دیه این افراد حدود 12 میلیارد تومان بوده است که با تلاش های ستاد دیه، جلب رضایت شاکیان و مصالحه این مبلغ به نصف کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مبلغ جمع‌آوری شده در جشن گلریزان کمتر از میزان یاد شده باشد، زندانیان اولویت‌دار آزاد خواهند شد، ضمن این‌که امسال دو زندانی ویژه نیز مدنظر ستاد دیه استان قرار دارد که یکی محکوم به پرداخت 350 میلیون تومان و دیگری 280 میلیون تومان است که البته این مبالبغ نیز با تخفیف‌های گرفته شده، اعلام می شود.

حجت الاسلام محرمی با اشاره به این‌که سال گذشته 3 میلیارد و 400 میلیون تومان از سوی خیرین و نهادهای دولتی و غیردولتی برای آزادی زندانیان غیرعمد و مالی به ستاد دیه استان پرداخت شده است، گفت: با این مبلغ 245 نفر آزاد شدند که تمامی اسناد مربوطه در دفتر ستاد موجود است.

مدیرعامل ستاد استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که سال 1391 حدود یک میلیارد و 100 میلیون، سال 92 حدود یک میلیارد و 700 میلیون و سال گذشته میلیارد و 400 میلیون تومان به ستاد دیه برای آزادی زندانیان کمک شده است، افزود: امسال 36 نفر از زندانیان سطح استان به واسطه عدم توان مالی پرداخت مهریه در زندان هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :