رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام نسبت به افزایش سایت‌های فیشینگ و فریب خوردن کاربران و مشکلات بعدی آن هشدار داد.
کد خبر: ۵۴۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 24 December 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛علی جمالی اظهار داشت: امروز با توجه به اینکه افراد جامعه چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم با اینترنت و تکنولوژی‌های آن در ارتباط هستند، به واسطه ارتباط عامه مردم با اینترنت و عادی شدن این موضوع مجرمان با سوء استفاده از این فضا و راه‌های مختلف در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اقدام به اعمال مجرمانه می‌کنند.

وی افزود: از بیشترین جرایمی که درصد بالایی را به خود اختصاص داده ، کلاهبرداری‌های اقتصادی و مشخصاً فیشینگ است که در آن کاربران با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: فیشینگ نوعی از کلاهبرداری‌های اینترنتی است که در آن مجرمان با طراحی وب سایت‌های جعلی و به خصوص درگاه‌های بانکی غیر واقعی و با سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد اقدام به خالی کردن حساب آنان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا ایلام با هشدار به کاربرانی که اقدام به خرید‌های اینترنتی می‌کنند، یادآور شد: افرادی که قصد خرید از فروشگاه‌های اینترنتی دارند در اولین مرحله به دنبال احراز هویت فروشگاه مدنظر باشند و از سازمان‌ها و ارگان‌هایی همچون سایت وزارت صنعت، معدن‌ و تجارت و وزارت ارشاد استعلامات لازم را بگیرند.

وی در ادامه گفت: از دیگر راه‌های تشخیص صفحات فیشینگ می‌توان به، پروتکل آن که باید حتماً از نوع HTTPS باشد و مواردی چون دقت در لینک که باید با لینک اصلی سایت مطابقت داشه باشد و در هنگام وارد کردن اطلاعات کارت حساب بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده شود و حتماً چند بار کد امنیتی را تغییر داد تا از صحت آن اطمینان حاصل شود.

جمالی تصریح کرد: کاربرانی که اقدام به خریدهای اینترنتی می‌کنند حتماً موارد امنیتی را رعایت کنند و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده جرایم مشابه و سایر جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار