رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیماری آنفلوآنزا نیز برای درمان به مصرف آنتی‌بیوتیک نیاز ندارد و تنها با استراحت، مصرف مایعات و مسکن درمان خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 24 December 2017
 
دکتر شکرالله سلمان‌زاده  با بیان اینکه در فصل زمستان دستگاه تنفسی فوقانی بیشتر ویروسی می‌شود، اظهار کرد: بیش از 200 نوع ویروس وجود دارد که موجب سرماخوردگی می‌شوند و بینی و حلق را درگیر می‌کنند.
 
وی افزود: سرماخوردگی بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود ولی متاسفانه برخی از مردم با اصرار به پزشکان برای تجویز آنتی‌بیوتیک یا با دریافت بدون نسخه آنتی‌بیوتیک از داروخانه‌ها سعی می‌کنند که سرماخوردگی‌شان را با این نوع داروها درمان کنند.
 
رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به تفاوت‌های آنفلوآنزا با سرماخوردگی، گفت: تب شدید، سردرد و بدن درد از علائم آنفلوآنزا است. این بیماری بیشتر در اواخر فصل پاییز و اوایل فصل زمستان به صورت ناگهانی بروز می‌یابد.
 
سلمان‌زاده عنوان کرد: بیماری آنفلوآنزا نیز برای درمان به مصرف آنتی‌بیوتیک نیاز ندارد و تنها با استراحت، مصرف مایعات و مسکن درمان خواهد شد.
 
وی با تأکید بر لزوم تزریق واکسن آنفولانزا برای گروه پرخطر گفت: افراد مسن، کودکان، زنان باردار و افرادی که به ویروس خاصی مبتلا یا دچار نقص ایمنی هستند، باید جهت تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.
 
رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: جهت پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا باید آداب تنفسی رعایت شود. همچنین شستشوی مرتب دست‌ها و خودداری از روبوسی و دست دادن برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌های فصل زمستان رعایت شود.
 
سلمان‌زاده توصیه کرد: افراد بیمار نیز عطسه و سرفه را در دستمال کاغذی و محیط بسته انجام دهند و دست‌هایشان را مرتب با محلول‌های ضدعفونی کننده، شستشو دهند. همچنین تغذیه مناسب به ویژه مصرف مرکبات و ویتامین C و ورزش منظم در درمان و پیشگیری موثر است.  
 
 
منبع: ایسنا
برچسب ها: آنفولانزا ، بهداشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار