معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: تمامی مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان اردبیل تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۴۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 29 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل،‌ علیرضا حسین‌نژاد افزود: حدود 27 هزار خانوار مستمری ‌بگیر تحت حمایت کمیته امداد این استان قرار دارند که همه آنها تحت پوشش بیمه حوادث هستند تا در زمان بروز حوادث طبیعی یا غیرمترقبه مشکلات آنها کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه تمامی منازل، اثاثیه ، ابزار و وسایل فضای خودکفایی خانوار مددجو تحت پوشش بیمه حوادث هستند، گفت: همچنین سرپرستان خانوار نیز به علت فوت و نقص عضو از بیمه حوادث برخوردار هستند و در صورت بروز حادثه برای سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه‌گذار تا سقف 150 میلیون ریال به حادثه دیدگان غرامت پرداخت می‌کند.
وی از پرداخت بیش از یک میلیارد و 30 میلیون ریال از مهر ماه سال‌ گذشته تا مهر ماه امسال توسط بیمه طرف قرارداد به خانوارهای مددجوی خسارت‌دیده این استان خبر داد و بیان کرد: این مقدار خسارت پرداختی به منازل و فضای خودکفایی 64 خانوار تحت حمایت به دلیل زلزله، آتش‌سوزی و گردباد پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه براساس تفاهمنامه منعقد شده با بیمه طرف قرارداد، در صورت خسارت به منازل خانوار تحت حمایت در مناطق شهری تا سقف 350 میلیون ریال پرداخت می‌شود، اضافه کرد: طبق این قرارداد به منازل مددجویان ساکن در روستاها و مناطق محروم نیز در صورت بروز حوادث تا سقف 200 میلیون ریال و برای اثاثیه منازل آنها یکصد میلیون ریال بیمه پرداخت می کند.
او با اشاره به اینکه قرارداد بیمه حوادث و آتش‌سوزی به صورت متمرکز برای تمامی مددجویان تحت حمایت از طریق دفتر مرکزی کمیته امداد منعقد شده است، گفت: با بهره ‌مندی از بیمه حوادث تمام هزینه ‌های ناشی از خسارت زلزله، سیل، آتش‌ سوزی، صاعقه، انفجار و سایر حوادث طبیعی یا غیرمترقبه به مددجویان پرداخت می‌شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه تلاش می شود تا با آگاهی خانوارهای تحت حمایت نحوه مقابله آنها با خطرهای حوادث غیرمترقبه نیز افزایش یابد، افزود: با همکاری هلال احمر دوره‌های آموزشی متعدد در شهرستان ها و روستاهای استان برگزار شده است تا مددجویان نحوه مقابله با حوادث را به خوبی بیاموزند.
بیش از ۵۸ هزار مددجو در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) قرار دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار