شهردار کرمانشاه پس از ابلاغ اساسنامه توسط رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور به استاندار محترم کرمانشاه ، مهندس محمدرضا مهرنژاد را به سمت ریاست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمانشاه منصوب کرد.
کد خبر: ۵۴۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 02 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمانشاه ، محمدرضامهرنژادرئیس سازمان تازه تشکیل یافته "عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمانشاه در حاشیه مراسم معارفه خویش با اشاره به اینکه این سازمان که از ادغام سازمان‌های بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و سازمان عمران شهرداری حاصل شده است، گفت: بر اساس تکلیف مشخص‌شده از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مقرر گردید تا با تلفیق سازمان‌های عمران و نوسازی و بهسازی شهرداری سازمان جدید عمران و بازآفرینی فضای شهری تشکیل شود.

وی خاطر نشان کرد: حرکت در مسیر سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه نظام اداری مبنی بر چابکسازی و منطقی سازی ساختار تشکیلاتی از مهمترین اهداف ادغام سازمانهای وابسته به شهرداری است که ادغام این دو سازمان نیز در همین راستا صورت گرفته است.

 رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمانشاه با توجه به گسترش روز افزون جمعیت و لزوم فراهم آوردن شرایط و امکانات گسترده رفاهی و عمرانی خاص شهرنشینی، استفاده از فضاهای فرسوده و ناکارآمد شهری در جهت ارتقاء سطح کیفی سکونت و بهینه سازی رفاه عمومی و ارتقاء بخشیدن به موضوع حقوق شهروندی با استفاده از روش بازآفرینی فضاهای شهری مؤثرترین روش می باشد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمانشاه، تأکید کرد: بازآفرینی فضاهای شهری به عنوان یکی از کارسازترین روشها در بازیافت بافت قدیمی و فرسوده شهری خواهند توانست ما را در استفاده از فضا به درجه مطلوب رسانده و موجب ارتقاء سطح کیفی زندگی شهرها شود.

مهر نژاد اظهار داشت: نظر به اینکه به دلایل فرهنگی، اقتصادی امنیتی و اجتماعی، بازسازی و نوسازی بافتهای فرسوده اهمیت فراوانی دارد، و از آنجاییکه بخش عمده ای از بافت فرسوده شهر کرمانشاه جزو بافت تاریخی و هویت دار شهر می باشد و در سیمای شهری هم اثرگذار است، ضرورت وجود نهادی که متولی این امر باشد مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته این مسئول: عدم توجه به ويژگيهاي خاص مكاني و فرهنگي و ارزشهاي بومي و محلي در فرآيندهاي توسعه شهري منجر به يكنـواختي سـيما و ظاهر شهرها شده است و محلات شهري به عنوان مكان تبلور فرهنگ جايگاه و هويت خود را ازدست داده و همچنين جذابيتهاي ناشي از تمايزات مكاني و فرهنگي در اين راستا كمرنگ شده است. لذا لزوم بازنگري در اقدامات مربوط به بازآفريني در بافـت هـاي تاريخي به منظور استفاده از امكانات و پتانسيلها و ارتقاء حس تعلق و درنتيجه هويتمندي محلات احساس می شود.

در پایان از زحمات آقای مهندس علیرضا وزیری مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهر کرمانشاه و آقای مهندس رسول حیدری مدیر عامل سازمان عمران شهرداری کرمانشاه تقدیر و تشکر بعمل آمد .

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار