استاندار قزوین:
استاندار قزوین با تأکید بر توجه جدی به رعایت استانداردها گفت: بی‌توجهی به این مقوله بازی با سلامت و ایمنی مردم است.
کد خبر: ۵۴۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 02 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی در نخستین نشست شورای استاندارد با تأکید بر توجه جدی به رعایت استانداردها اظهار داشت: بی‌توجهی به این مقوله بازی با سلامت و ایمنی مردم است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت ایمنی و سلامت مردم باید به رعایت ضوابط استاندارد به طور جدی توجه کنیم.

استاندار قزوین با اشاره به وجود گزارش هایی از نبود انطباق جایگاه های سوخت با استانداردهای فنی مطرح کرد: آزمون سلامت از جایگاه‌های عرضه سوخت باید به شک مرتب دنبال شود و اداره‌کل استاندارد به عنوان دستگاه متولی باید با نماینده جایگاه‌داران سوخت مشکلات مربوطه را حل و فصل کند.

زاهدی با اشاره به هزینه بالای تیم‌های بازدید از جایگاه سوخت به منظور صدور گواهی تأییدیه استاندارد افزود: می‌توان در داخل استان شرکت‌های متقاضی را ساماندهی کرد تا مراحل صدور گواهی بازدید و آزمون از جایگاه‌ها در استان صادر شده و از انحصار استان‌های دیگر در این خصوص خارج شد.

وی گفت: نمی‌توان اجبار کرد که حتماً خود جایگاه‌داران آزمون‌های سلامت جایگاه‌ها را انجام دهند و باید این کار به مراکز فنی و متقاضیان واگذار شود.

استاندار قزوین با اشاره به لزوم رعایت مقررات استاندارد در شهربازی‌ها عنوان کرد: شهر بازی‌ها و تجهیزات مستقر در آن‌ها باید قبل از بهره‌برداری مجوز استاندارد را داشته باشد.

زاهدی یادآور شد: باید خرید وسایل مربوط به شهر بازی‌ها از سوی شهرداری‌ها و بخش خصوصی از شرکت‌های دارای استاندارد صورت گیرد.

وی مطرح کرد: نصب غیراستاندارد تجهیزات در شهر بازی‌ها، بوستان‌ها و نگهداری ناصحیح آن‌ها هم مشکل‌ساز می‌شود و اداره‌کل استاندارد باید بر این موارد نظارت کند.

استاندار قزوین ادامه داد: از استفاده تجهیزات غیرایمن شهر بازی‌ها باید حتماً جلوگیری شود چراکه در صورت بروز حادثه، آسیب و نقص عضو تمام زندگی یک کودک خردسال و خانواده او تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

زاهدی خاطرنشان کرد: ضوابط استاندارد به شهرداران هم ارسال شود تا شهرداران بر استانداردها در هنگام خرید تجهیزات نظارت داشته باشند.

وی افزود: مشکل تله سی‌یژ قزوین باید با همکاری هر دو طرف سرمایه‌گذار و اداره‌کل استاندارد حل و فصل شود چون مردم توقع دارند که سرمایه‌گذاری صورت گرفته به نتیجه برسد و آنان از امکانات ایجاد شده استفاده کنند.

استاندار قزوین توضیح داد: موضوع استاندارد آسانسورها به ویژه در مکان‌های عمومی و مجتمع‌های مسکونی بسیار مهم است و باید حتماً استانداردهای لازم در آن‌ها رعایت شود.

زاهدی گفت: به تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور اعلام شود که باید درخواست بازرسی و صدور مجوز استاندارد آسانبرها را داشته باشند چون در غیر این صورت تبعات هرگونه حادثه‌ای به عهده مدیر دستگاه است.

وی اضافه کرد: باید درخواست بازدید از آسانسورها، صدور مجوز استاندارد پاساژها و مکان‌های عمومی بالای 10 طبقه و بیمارستان‌ها هم از سوی شهرداری‌ها ابلاغ شود تا مسؤولیت هر حادثه‌ای به عهده مدیر آن مجموعه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار