عضو شورای شهر کرج گفت: در بحث شهر هوشمند کرج ابتدا نیازمند تقویت زیرساخت‌ها و امکانات حمل و نقل عمومی و پس از آن تقویت زیرساخت‌های هوشمندسازی است.
کد خبر: ۵۴۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 02 January 2018

به گزارش تابناک : احد رسولی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی شورای اسلامی شهر کرج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهر کرج نه تنها از ایده آل‌های اولیه در طی 4 دهه گذشته فاصله گرفته بلکه هر روز بر دامنه چنین فاصله‌ای نیز افزوده می‌شود، اظهار داشت: خانه‌های تک واحدی ویلایی از 300 متری تا 1000 متری و در برخی نقاط حتی بالاتر از آن به خانه 4 تا 40 واحدی تبدیل شده‌اند. از شهرک‌های ویلایی دیری است خبری نیست و اکنون شهر کرج یکی پرتراکم‌ترین کلانشهرهای ایران، آن هم با تأمین حداقل سرانه‌های خدماتی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار در شهر کرج برنامه راهبردی تهیه شده ضرورت دارد عملیاتی شود که برنامه عملیاتی آن در حال تهیه و تدوین است، گفت: رویکردها در برنامه راهبردی که متاثر از چشم‌اندازهای مطالعاتی و به تبع آن راهبردها و سیاست ها و برنامه های عملیاتی است در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اثرات خود را به نمایش خواهد گذاشت.

رسولی با اشاره به اینکه در بحث شهر هوشمند ابتدا نیازمند تقویت زیرساختها و امکانات حمل و نقل عمومی، روان سازی حرکت در سطح شهر و پس از آن تقویت زیرساختهای هوشمندسازی چون تأمین پارکینگ های عمومی و تأمین پارکینگ در هر گونه ساخت و ساز، سیستم تک نقشه ای، توسعه ICT، پیش بینی فضاهای مناسب برای ایجاد پهنه دروازه ها در مبادی ورودی شهر کرج و... هستیم بیان داشت:مجموعه اقدامات پیش بینی شده با نگاهی بر انسان مداری و پیاده مداری در فرهنگ شهر و حقوق شهروندی است که شهر هوشمند را می توانیم محقق سازیم.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر کرج با اشاره به اینکه در تعریف شبکه و سلسله مراتب شبکه از همان ابتدا توسعه شهری کرج به درستی و بر اساس یک برنامه مدون اتفاق نیفتاده و از طرفی بررسی سهم سرانه دسترسی ها و شبکه معابر گویای آن است که از حد استاندارد آن بالاست افزود: از ابتدا شبکه ای که ترافیک را به درستی و بر اساس سلسله مراتب شبکه هدایت کند و حجم ترافیک را در پیوستگی و هماهنگی کامل با حجم تراکم و بناهای ساخته شده به تعادل برساند وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه اگر در روان سازی تردد خودروها تاکنون موفقیتی حاصل نشده سه نوع سیاستگذاری دخیل بوده اند اظهار داشت:یکی فقدان سلسله مراتب دسترسی که از گذشته حادث شده است. دوم عدم شکل گیری سیستم حمل و نقل عمومی متناسب با ساختار و فرم شکل گیری شهر و سوم عدم هماهنگی بین کاربری ها با ظرفیت های حمل و نقل شهری. البته عوامل دیگری نیز بر این موضوع اثر گذاشته اند که نقش این سه عامل مهمتر از سایر عوامل به شمار می روند.

رسولی با تاکید بر اینکه در صورتی که منابع مالی لازم برای انجام پروژه ها از سوی شهرداری امکان تامین نداشته باشد دریافت تسهیلات به روش‌های مختلف برای تامین نیازهای شهر اجتناب ناپذیر است، اضافه کرد: مدیریت شهری به انحاء مختلف می‌تواند برای تامین منابع مالی از فاینانس، اوراق قرضه و غیره بهره برداری کند.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه شهر کرج به لحاظ فرصتهای سرمایه گذاری در موقعیتی مناسب قرار دارد گفت: به سبب نوپا بودن سازمان سرمایه گذاری که در اردیبهشت ماه سال 96 پایه گذاری شده و نیز فقدان ساختار سازمانی و از طرفی عدم تهیه پکیج‌های سرمایه‌گذاری به سبب انجام‌نشدن مطالعات امکان‌سنجی اقتصادی و مالی پروژه ها و نیز نبود مصوبات لازم و متناسب برای انجام انواع شیوه های سرمایه گذاری در این سازمان، ضرورت دارد ابتدا زیر ساخت های سرمایه گذاری در شهرداری فراهم شود.

وی افزود: برای همین منظور اولین جلسه هیات مدیره و اولین نشست تخصصی با سرمایه‌گذاران استان البرز و بخصوص شهر کرج با عنوان فرصت‌های سرمایه گذاری کرج در بافت‌های فرسوده در آذر ماه برگزار شد.

 

 

 

 

منبع : ایلنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار