نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: خودمحوری از اصول اساسی تبلیغات سبک زندگی غرب است که در تعارض کامل با روحیه ایثارگری قرار دارد.
کد خبر: ۵۴۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 04 January 2018

به گزارش تابناک : آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز پنجشنبه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عامل ماندگاری انقلاب است که باید به آن پرداخته شود و از ضرورت‌های جدی امروز جامعه است.
وی خون شهدا را عامل حفظ انقلاب و تداوم آن دانست و ادامه داد: همه مسئولان در نظام اسلامی، به برکت این خون‌ها بر مسند نشسته‌اند و جلسات این‌چنین نباید تبدیل به جلساتی تشریفاتی شود، بلکه باید حتماً نتیجه عملی داشته باشند.
امام‌جمعه کرج با تأکید بر لزوم توجه جدی به دشمنی جبهه استکبار با نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف دشمنان به‌منظور استحاله‌ درونی نظام اسلامی، دور کردن جامعه از فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی خودمحوری را از اصول اساسی تبلیغات سبک زندگی غربی در جامعه دانست و افزود: فرهنگ ایثار فدا کردن خود برای احیای جامعه را مورد توجه قرار می‌دهد و همین فرهنگ می‌تواند جامعه را تعالی داده و عامل پیشرفت آن باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به تلاش‌ها برای القای روحیه‌ بی‌تفاوتی و بی‌توجهی به آرمان‌ها و ارزش‌ها در جامعه، گفت: زنده نگه‌ داشتن یاد شهدا و فرهنگ ایثارعامل سرزندگی جامعه و خروج از مشکلات است.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مقابله با تهاجم فرهنگی غرب عنوان کرد و ادامه داد: پیشرو بودن و خط ‌شکنی که از ویژگی‌های بارز شهدا است و اقتصاد مقاومتی یا معضلات سیاسی و فرهنگی کشور، همه، از این راه به نتیجه می‌رسند.
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به مساله‌ی طلاق به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آثار توسعه سبک زندگی غربی در جامعه، گفت: ترویج سبک زندگی شهدا، قسمت اعظم معضلات اجتماعی امروز را حل می‌کند.
وی جمع‌آوری خاطرات و معارف زندگی شهدا از پدران و مادرانشان را مهم و جدی ارزیابی کرده ویادآورشد: با توجه به اهمیت موضوع و سنین بالای والدین شهدا، اقدام سریع دراین زمینه می‌تواند به‌عنوان یکی از تکالیف دستگاه‌های زیرمجموعه شورای فرهنگ شهادت و ایثار باشد.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه ایمان مردم، سد محکمی است که تاکنون مانع آسیب زدن دشمنان به انقلاب شده، یادآور شد: امروز دشمن به ‌وسیله‌ مزدوران و عوامل داخلی به دنبال تخریب هستند و هزینه های گزافی را دراین زمینه صرف می کنند.
وی اشاعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت را راهکار مقابله مؤثر با این نقشه‌ها دانست و گفت: شهدا پرچم سرافرازی و سربلندی ملت ما هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گلزار شهدای امام‌زاده محمد (ع) کرج را قطب فرهنگی استان خواند و یاد آورشد: این گلزار که پیکر مطهر بیش از 1700 شهید دفاع مقدس را در خود جای‌داده، چهارمین مقبره شهدای بزرگ کشور است و با ویژگی‌هایی که دارد باید در اولویت برنامه‌های این شورا قرار گیرد.
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر دیدار دائمی و منظم مدیران و مسئولان استانی با خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: برنامه‌ریزی متمرکز برای این دیدارها، از موازی کاری و از نظر دورماندن دیدار بعضی از این خانواده‌ها جلوگیری می‌کند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار