‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان البرز با بیان اینکه در تابستان امسال فقط ۳ منطقه کمالشهر، مهرشهر و نظرآباد با تنش آب مواجه بودند، گفت: در تابستان پیش رو ۹ شهر استان با تنش آب مواجه خواهند شد که این معضل در کرج و کمالشهر حادتر است.
کد خبر: ۵۴۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 07 January 2018

به گزارش تابناک : غلامرضا رضایی فر در شانزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که شنبه ۱۶ دی ماه در استانداری البرز برگزار شد، گفت: در ایران ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۷۷ جمعیت روستایی از شبکه آب شرب بهره مند هستند.

رضایی فر افزود: این رقم در کشورهای توسعه یافته ۱۰۰ درصد برای جمعیت شهری و ۹۴ درصد برای جمعیت روستایی است.

وی در ادامه به وضعیت ایران در حوزه فاضلاب اشاره و اعلام کرد: وضعیت ما در این بخش خوب نیست و ۴۲ درصد جمعیت شهری و نیم درصد جمعیت روستایی از شبکه فاضلاب برخوردارند، این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته این رقم به ترتیب ۹۶ و ۶۵ درصد است.

این مسئول در خصوص قیمت آب نیز گفت: در ایران هر مترمکعب با ۴۰۰ تومان در اختیار مصرف کننده قرار داده می‌شود، این رقم در استان البرز ۳۸۵ تومان است.

وی در ادامه با بیان اینکه کل شبکه آبرسانی شهری استان البرز ۲ هزار و ۸۷۸ کیلومتر است، گفت: ۷۰ درصد آب مورد نیاز استان از چاه و ۳۰ درصد از آب‌های سطحی تامین می‌شود.

رضایی فر افزود: کل چاه‌های استان۴۷۰ حلقه است، اما از این تعداد ۳۷۱ حلقه در مدار است و ۹۹ چاه خشک شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان البرز با بیان اینکه در تابستان امسال فقط ۳ منطقه کمالشهر‌، مهرشهر و نظرآباد با تنش آب مواجه بودند، گفت: در تابستان پیش رو ۹ شهر استان با تنش آب مواجه خواهند شد که این معضل در کرج و کمالشهر حادتر است.

وی اعلام کرد: همچنین پیش بینی می‌شود در تابستان ۹۷ به ۷ هزارلیتر بر ثانیه آب نیاز داشته باشیم.

 

 

منبع : ندای مردم 

برچسب ها: تنش آبی ، استان البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار