رشد مهاجرت 3.9 درصد رکورد بالاترین آمار مهاجرت در سطح کشور
معاون عمرانی استاندار البرز گفت: حدود یک / سوم از جمعیت این استان در بافت فرسوده ناکارآمد و سکونتگاه های غیر رسمی ساکن هستند.
کد خبر: ۵۴۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 07 January 2018

به گزارش تابناک البرز، خسرو ارتقایی افزود: در برنامه ششم مشخص شده که دولت چه وظایفی را در این زمینه عهده دار است.


وی ادامه داد: در استان نیز باید در چارچوب مشخص تکلیف دستگاه ها در ستاد بازآفرینی بررسی و رصد شود.


ارتقایی گفت: براین اساس باید تکالیف برنامه ششم توسعه با برش استانی مشخص شود و با دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دبیر خانه ستاد با حضور نماینده استانداری امور شهری و شوراها در رابطه با شهرداری ها تفاهم نامه برای اجرای پروژه ها مبادله و جلسه ارائه شود.


وی اضافه کرد: استان البرز براساس آخرین سرشماری سال 95 با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 700 هزار نفر و نرخ رشد مهاجرت 3.9 درصد رکورد بالاترین آمار مهاجرت را در سطح کشور از آن خود ساخته است.


ارتقایی خاطرنشان کرد: موضوع حائز اهمیت آن است که تراکم جمعیتی استان معادل یک سوم جمعیت آن در در بافت های فرسوده ناکارآمد و سکونتگاه های غیررسمی قرار دارد.


در راستای تحقق طرح ستاد بازآفرینی شهری مناطق و محله های مختلفی در سطح استان البرز مناطق و محله های متعددی در استان مشخص شده است.معابری که در محلات خط چهار حصار، حیدرآباد و سهرابیه نیاز به بهسازی دارند ( تا اعتبار 60 میلیون تومان) توسط شهرداری باید به اداره کل راه و شهرسازی معرفی شود.


براین اساس 8 محله در استان در قالب اجرای طرج بازآفرینی قرار گرفته است، در این بین سهم اداره کل راه و شهرسازی 38.5 میلیارد ریال ،تعهد ادارات استان 59 میلیارد ریال و سهم شهرداری ها 62 میلیارد ریال اعلام شده است که در مجموع 146 میلیارد ریال باید برای بازآفرینی مناطق فرسوده استان اختصاص پیدا کند تا بافت های فرسوده آباد شود.


دراین نشست پروژه ها و برنامه های توانمندسازی، ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی، تاسیسات و شبکه فاضلاب آن در شهرهای اقماری استان مورد بررسی قرار گرفت.


علاوه بر اولویت های شهری بهسازی مدارس نیز به عنوان دیگر دغدغه ها در منطقه حصار کرج عنوان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار