رئیس هیات کوهنوردی استان قم با اشاره به خطرات کوهنوردی در فصل زمستان، از کوهنوردان خواست با توجه به شرایط جوی ناپایدار و فصل سرما، در برنامه های خود باید هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند تا از حوادثی مانند آنچه در اشترانکوه لرستان رخ داده، جلوگیری شود.
کد خبر: ۵۴۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ 07 January 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی مصطفی لو خاطرنشان کرد: همه کوهنوردان باید آموزش زمستانی را فرا بگیرند و از تجهزات کافی مانند پوشاک، خوراک، کفش وعینک آفتابی برخوردار باشند.

حادثه 1396 اشترانکوه روز 16 آذر سال جاری رخ داد که در این حادثه با ریزش بهمن در منطقهٔ اشترانکوه، 9 کوهنورد جان باختند؛ اشترانکوه رشته‌کوهی به طول حدود 50 کیلومتر است که در سلسله کوه‌های زاگرس قرار دارد و ارتفاع بلندترین قله آن به 4150 متر می‌رسد.

وی ادامه داد: کوهنوردان چند روز قبل از ورود به محیط کوهستان باید هواشناسی و محیط منطقه را به صورت کامل رصد کنند، ممکن است در برخی مناطق با ریزش بهمن مواجه شوند.

مصطفی لو اظهار داشت: متاسفانه در جریان صعود کوهپیمایان مشهدی به اشترانکو، آن افراد که برخی از آنها بسیار باتجربه بودند به هشدارهای هواشناسی و فدراسیون کوهنوردی توجه نکردند، آنها با این توجیه که از قبل برنامه ریزی کرده بودند وارد منطقه شده و دچار مشکل شدند.

وی گفت: ما نیز باید مراقب باشیم که با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

وی همچنین از فعالیت چهار باشگاه کوهنوردی در قم خبر داد و گفت: حدود 800 کوهنورد استان در این باشگاه ها ساماندهی شدند.

مصطفی لو خاطرنشان کرد: سال گذشته 11 گروه رسمی داشتیم که وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده که همه گروه ها باید تبدیل به باشگاه شوند و تاکنون چهار باشگاه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح سیمرغ در استان قم همزمان با سراسر کشور گفت:در قالب این طرح هر استان باید 31 قله مرتفع کشور را بپیماید که تاکنون استان قم 14 قله مرتفع را پیموده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار