در بازدید ششم مشترک بین دو دستگاه شهرستان بویراحمد ، دو موضوع مهم آسیب های اجتماعی (بچه های طلاق) و مشکل فضای فیزکی مدارس شهرستان بویراحمد در منطقه سرآبتاوه مورد بررسی قرار گرفت .
کد خبر: ۵۴۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲ 08 January 2018

ششمین بازدید مشترک فرمانداری و آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با حضور بخشدار مرکزی و سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در منطقه سرآب تاوه شهرستان بویراحمد برگزار شد.
در بازدید ششم مشترک بین دو دستگاه شهرستان بویراحمد ، دو موضوع مهم آسیب های اجتماعی (بچه های طلاق) و مشکل فضای فیزیکی مدارس شهرستان بویراحمد در منطقه سرآبتاوه مورد بررسی قرار گرفت .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید ، ابتدا یکی از مدارس منطقه سراب تاوه مورد بازدید قرار گرفت که مهمترین مشکلات خود را در خصوص فضای فیزیکی اعلام  نمودند.
مدیر دبستان شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : این آموزشگاه بیش از 400 نفر دانش آموز و 12 کلاس در 6 پایه تحصیلی دارد.
وی گفت : فضای برخی از کلاس ها مناسب نیست و در آن ها فاصله تعدادی از دانش آموزان با محل نصب تخته کلاس بسیار زیاد است .
این فرهنگی گفت : تقاضایی با امضای تعداد زیادی از اولیاء دانش آموزان برای احداث یک مدرسه جدید برای آموزش و پرورش فرستادیم که آن ها هم به نوسازی مدارس فرستاده اند . برای احداث این مدرسه تهیه زمین را هم بر عهده گرفته ایم. البته قطعه زمینی در یکی از مناطق سرابتاوه وجود دارد که مالکیت آن متعلق به آموزش و پرورش است اما دهیاری می گوید برای فضای سبز است .
 
بازدید ششم و پیگیری دو موضوع آسیب های اجتماعی و مشکلات فضای آموزشی
 
بخشدار مرکزی پس از سخنان این مدیر مدرسه ، موضوع را از دهیار روستا پیگیری نمود که وی هم به ارائه توضیحات در خصوص وضعیت روستا و زمین مورد نظر پرداخت.
پورعلی در ادامه خطاب به فرهنگیان گفت : حوزه ی فرمانداری هر چند یک نهاد نظارتی است اما در خصوص رفع مشکلات آموزش و پرورش هیچگونه دریغی نخواهد نمود و از دستگاه های دولتی شهرستان خواسته و می خواهد که نهایت همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشند مگر در جاهایی که مشکل قانونی وجود داشته باشد.
در ادامه یکی از موضوعات مهم که از طرف یکی از فرهنگیان مطرح شد ، لزوم توجه به آسیب های اجتماعی بود . این فرهنگی می گفت : دانش آموزانی در این مدارس وجود دارند که بچه های طلاق هستند و لازم است به این دانش آموزان توجه ویژه تری شود.
سرپرست آموزش و پرورش در این خصوص گفت : موضوع آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های کلی در کشور است و مسئولین کلان هم در این خصوص به برنامه ریزی و راهکار می پردازند.
سید نظام مرادی افزود : باید در خصوص دانش آموزانی که بچه های طلاق هستند ، همکاران دقت ویژه ای داشته باشند و مشکلات آن ها مورد بررسی قرار گیرد و اگر لازم بود با معرفی به مراکز مشاوره آموزش و پرورش شهرستان یا مراکز معتبر ، مشاوره هایی هم برای آن ها صورت گیرد.
 
بازدید ششم و پیگیری دو موضوع آسیب های اجتماعی و مشکلات فضای آموزشی
 
مرادی در خصوص مشکلات فضای فیزیکی مدارس هم گفت : آموزش و پرورش از نظر قانونی و امکانات ، قادر به ساخت مدرسه نیست و وظیفه ان هم نیست اما با تمام توان در حال بررسی و اعلام مناطق مشکل دار از نظر فضای فیزیکی به اداره نوسازی هستیم .
وی گفت : هر چند تلاش های خستگی ناپذیر مسئولین نوسازی و تجهیز مدارس استان قابل تقدیر است اما حقیقتا ، آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، خصوصا خود شهر یاسوج و حومه با توجه به نرخ بالای مهاجر پذیری ، نیاز به توجه ویژه و فوریتی دارد ، لذا  از اداره کل نوسازی هم خواسته و می خواهیم که هر چه در توان دارند را برای کمک به رفع این مشکلات داشته باشند.
لازم به توضیح است تعدادی از مدارس در خصوص برخی اقلام مورد نیاز مدارس خود تقاضاهایی داشتند که هادیان ، کارشناس مسئول خدمات ، ضمن یادداشت این مشکلات قول داد که هر آنچه در توان آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد باشد را تهیه و به مدارس ارسال نماید.
 
بازدید ششم و پیگیری دو موضوع آسیب های اجتماعی و مشکلات فضای آموزشی + تصاویر
 
در هنگام بازدید از مدارس ، توسط کارشناس مسئول آموزش ابتدایی شهرستان بویراحمد بازدیدهای آموزشی از برخی کلاس ها صورت گرفت.
آژند در خصوص نتیجه بازدیدها گفت : در مجموع کیفیت آموزشی مدارس با توجه به پاسخ دانش آموزان به سئوالات مطرح شده خوب بود . البته مشکلاتی هم وجود داشت که با ارائه توضیحاتی از همکاران خواسته شد در رفع این مشکلات تلاش نمایند. و در پایان هم از دانش آموزان با اهداء جوایزی تقدیر شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار