مدیراشتغال وکارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه البرزگفت: طرح اشتغال فراگیر با افزایش ایجاد شغل، پایداری و ماندگاری برای صنوف و صنایع مختلف دراین استان تبیین و اجرایی شده است.
کد خبر: ۵۴۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 09 January 2018

به گزارش تابناک : ابراهیم شادمهر روز سه شنبه درنشست تبیین برنامه اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی در استان البرز افزود: برنامه اشتغال فراگیر دولت، درنشست کارگروه اشتغال با حضور استاندار البرز در سال جاری ، تبیین و وظایف دستگاه ها و بخش های مختلف در استان البرز مشخص شد وهمچنین اعتبارات استانی طرح اشتغال فراگیر استان‌ها نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه به استان ها ابلاغ شده است.
طرح‌ اشتغال فراگیر از جمله طرح های توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو)، طرح مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرما، طرح کارورزی و طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در قالب بسته جامع اشتغال فراگیر تعریف شده است.
وی درخصوص روند اجرای این طرح اضافه کرد: طرح‎های دارای میزان اشتغال بیشتر با توجه به رسته های تعیین شده در اولویت قرار می‎گیرند و سهم بانک ها در طرح اشتغال فراگیر نیز مشخص شده است.
وی افزود : مسئولان و مدیران مرتبط با حوزه اشتغال باید این فرصت را مغتنم شمرده و با آگاهی کامل از دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های اجرایی مرتبط با طرح اشتغال فراگیر از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
مدیر اشتغال وکارآفرینی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی البرز یادآورشدکه برنامه اشتغال فراگیر به عنوان سند بالادستی و نقشه راه سیاستگذاری اشتغال کشور امسال به منظور اشتغال سالانه 970 هزار نفر از سوی معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
شادمهر با بیان اینکه مجریان طرح‌های اشتغالزا در قالب طرح اشتغال فراگیر وروستایی نیز باید تقاضای خود را به دستگاه اجرایی مربوطه ارائه دهند، یادآورشد: طرح، پس از ارجاع به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان ویا شهرستان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید به بانک معرفی می‌‌شود.
وی درخصوص فرآیند اجرایی این طرح با تشریح توزیع استانی تسهیلات بانکی مربوط به اشتغال فراگیر در سال جاری گفت: بانک های ملی، ملت، تجارت، توسعه تعاون، سپه، رفاه کارگران، صادرات و کشاورزی از جمله بانک های عامل به منظور اعطای تسهیلات بانکی در این زمینه معرفی شده اند.
شادمهر همچنین درخصوص طرح تکاپو نیز گفت : فهرست رسته های شغلی اولویت دار استان البرز در 14 رسته بعنوان طرح تکاپو در قالب برنامه اشتغال فراگیر از محل تسهیلات بانکی اعلام شده است.
وی ادامه داد: رسته های شغلی استان البرز در طرح تکاپو از حوزه های گردشگری و بوم گردی، فناوری اطلاعات (IT)، صنایع تبدیلی و تکمیلی، فرهنگی و هنری و ورزش و سلامت باید به عنوان اولویت اول در زنجیره ارزش و تخصیص تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه و قوانین حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری مورد توجه جدی متقاضیان قرار گیرد و طرح های ارائه شده می بایست در قالب این 14 رسته ارائه شود.
مدیراشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار وررفاه اجتماعی البرزضمن اشاره به ابلاغ قانون مربوط به اشتغال روستایی وعشایری از سوی وزات تعاون،کارورفاه اجتماعی به استان ها گفت : دستورالعمل آیین نامه پرداخت وام اشتغال روستایی با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال برای اجرا در مناطق روستایی، عشایر و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته گذشته تحت عنوان دستورالعمل آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی» در سراسر کشور ابلاغ شد.
وی افزود :بر اساس این طرح قرار است معادل ریالی 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی نزد بانکهای عاملکشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی سپرده گذاری شود و با تلفیق منابع هر موسسه برابر با سهم صندوق توسعه ملی به متقاضیان پرداخت شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به ساز و کارهای حمایتی تعریف شده برای بهبود اشتغال در مناطق روستایی بر اساس این طرح، بتوانیم با پیگیری های دستگاه ها اجرایی استان البرز شاهد رونق اقتصادی و اشتغال ورفع بیکاری در روستاهای استان باشیم.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار