معاون وزیر بهداشت بیان کرد
معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آموزش های رو به رشد در حوزه پزشکی، گفت: با توجه به ظرفیت و تلاش های صورت گرفته ، درصدد دستیابی به مرجعیت علمی در حوزه پزشکی در منطقه و جهان هستیم.
کد خبر: ۵۴۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 09 January 2018

به گزارش تابناک البرز، محمدباقر اردشیرلاریجانی درحاشیه بازدید از مراکز درمانی و آموزشی استان البرز به نشست آمایشی منطقه 6 کشور در کرج اشاره کرد و افزود: شواهد نشان می دهد که درشرایط کنونی آموزش های پزشکی ایران جهت گیری درستی را دنبال می کند.


وی ادامه داد: در یک نگاه کلی به آموزش پزشکی و جایگاه پزشکی کشورمان و با توجه به توصیه های رهبرمعظم انقلاب در تلاش هستیم تا مرجعیت علمی پزشکی را رصد کنیم .


معاون وزیر بهداشت و درمان با تاکید بر اینکه باید تلاش هایمان را افزون کنیم، افزود: اکنون در منطقه وضعیت پزشکی خوبی داریم و جا دارد ارتقا پیدا کند و به همین دلیل از دانشگاه های علوم پزشکی خواسته ایم افقی برای آینده خودشان تعریف کرده، ماموریت گرا شوند و بر اساس مناطق آمایشی خوشه های همکاری را سامان دهند.


وی اظهار امیدواری کرد که در آینده گروه های علمی دیگر کشورهم در این چارچوب حرکت کنند تا ما بتوانیم بسترهای علمی وسیعتر و بین رشته ای را هم گسترش دهیم.


اردشیر لاریجانی بیان داشت: دانشگاه های ما ارتباطات بین المللی خود را گسترش می دهند و همچنین همه دانشگاه های ما در سال گذشته اعتبار بخشی شدند.


وی گفت: امیدوار هستیم با توجه به نیازهای ما در اعتبار بخشی، تمام مراکز بتوانند خودشان را ارتقا دهند و برداشت ما این است که با یک جهت گیری بسیار خوبی که اکنون در حوزه آموزش پزشکی داریم و با همه ظرفیت هایی که در متدهای آموزشی مثل مجازی سازی و بین المللی کردن آموزش پزشکی و .. تعقیب می کنیم آموزش ها بتواند هدفمند به دانشگاه های نسل جدید برسد و کشور ما بتواند یک مرجعیت علمی در حوزه پزشکی در منطقه و دنیا ایفا کند.


اردشیر لاریجانی با اشاره به نشست روسا و معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی البرز، قم، قزوین، زنجان و مرکزی در 2 ماه آینده اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال جاری نشست آمایشی تمام مناطق کشور برگزار شود.


وی با اشاره به اینکه روز پنجشنبه هفته جاری در مشهد مقدس نشست آمایشی منطقه 9 را خواهیم داشت، ادامه داد: در این نشست ها بنا داریم اقدامات جدیدی را به سرانجام رسانیم که ساماندهی برنامه تحول سلامت یکی از این برنامه ها است.


اردشیر لاریجانی بیان داشت: در این برنامه جدید زمان بندی دقیق تری را برای برنامه ها در نظر گرفته ایم و سطح بندی جدیدی را در ارایه خدمات تحول آموزش دنبال می کنیم و یکسری خدمات در سطح وزارت بهداشت را تعقیب می کنیم و برخی خدمات را نیز در سطح مراکز آموزشی دنبال می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار