استاندار البرز گفت: چهار هزار بیکار در روستاهای استان ساکن هستند.
کد خبر: ۵۴۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ 09 January 2018

به گزارش تابناک : ‌محمد علی نجفی اظهار کرد: بیکاری به یکی از جدی ترین معضلات امروز کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: نمی توان از این واقعیت گذشت که افراد بیکاربه دلیل این‌که معیشتشان در خطر است و منبع درآمدی ندارند، بیش از سایرین در معرض آسیبهای اجتماعی قرار دارند.

نجفی با اشاره به اهمیت کاهش نرخ بیکاری در جامعه افزود: بدون شک  با افزایش آمار بیکاری در جامعه شاهد افزایش جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود.

این مسئول در ادامه بر ضرورت ایجاد اشتغال در روستاهای استان تاکید کرد و گفت: اگر فکری به حال اشتغالزایی برای روستاییان نکنیم باید منتظر مهاجرت بیشتر روستانشیان به شهرهای استان باشیم.

استاندار البرز افزود: بدیهی است مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها به جز افزایش جمعیت شهرها باعث کاهش تولید محصولات کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی مردم نیز می‌شود.

نجفی توضیح داد: در حال حاضر حدود چهار هزار بیکار در روستاهای استان وجود دارد که باید تلاش کنیم در برنامه‌ای مدون تعداد آنها راکاهش دهیم.

وی اظهار کرد: اعطای وام‌های خرد و مشاغل خانگی از سوی بانک های عامل به روستاییان می تواند نقش به سزایی در اشتغالزایی آنها داشته باشد.

نجفی گفت:  بانک‌های عامل در این خصوص باید با متقاضیان همکاری مناسبی داشته باشند و هیچ بهانه‌‌ای در این زمینه قابل قبول نیست.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار