مدیرکل بهزیستی البرز گفت: خدماتی که در خانه‌های امن استان ارائه می‌شود، رایگان است.
کد خبر: ۵۴۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 09 January 2018

به گزارش تابناک : داریوش بیات نژاد اظهار کرد: خانه امن، خانه‌ای برای اسکان موقت زنان و دختران در معرض خشونت یا خشونت دیده است‌.

وی ادامه داد: این افراد در طول اقامت در این مکان از امکانات و خدمات تخصصی فردی، خانوادگی و اجتماعی برای رفع مساله خشونت و آسیب‌های وارد شده به فرد، به صورت رایگان بهره مند می‌شوند‌.

بیات نژاد با اشاره به مفهوم خشونت علیه زنان افزود: خشونت علیه زنان در فرهنگ های مختلف تعاریف متفاوتی دارد و می‌توان آن را از عدم تامین اقتصادی زن توسط همسر، انجام کار اجباری، برخورد فیزیکی، آسیب های روانی  و ... تعریف کرد.

وی توضیح داد: سازمان بهزیستی با هدف حمایت از زنانی که به شیوه‌های مختلف در معرض خشونت قرار گرفته‌اند، خانه‌های امنی در استان‌های مختلف ایجاد کرده است.

مدیرکل بهزیستی البرز اظهار کرد: تمام خدماتی که این زنان در این خانه‌ها دریافت می‌کنند، رایگان است و در قبال آن هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

این مسئول افزود: زنان خشونت دیده می‌توانند با مراجعه به اورژانس‌های اجتماعی زمینه بهره‌مندی از خدمات این خانه‌ها را فراهم کنند.

بیات نژاد در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش خانه‌های امن در استان افزود: به زودی شاهد راه‌اندازی خانه‌های امن غیردولتی با همکاری بخش غیردولتی و داوطلبان فعال در استان خواهیم بود.

 وی گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به اداره‌های شهرستان‌ها یا اداره کل بهزیستی استان در این خصوص اقدام کنند‌.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار