60 واحد صنفی بدون مجوز هستند
بعضی از واحدهای صنفی که شغل اصلی خدماتی است اقدام به فروش و در کار توزیعی بعضی از کالاها که غیر بهداشتی هستند و جزء کالاهای قاچاق محسوب می شوند مبادرت می کنند.
کد خبر: ۵۵۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 09 January 2018

به گزارش تابناک البرز،رییس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان فردیس گفت: تداخل شغلی یکی از مشکلات اصناف در این شهرستان است.

سفندیار قارلقی افزود: تاکنون حدود 527 واحد پروانه صنفی برای آرایشگاهها در این شهرستان صادر شده است که حدود 97 واحد منقضی و اکنون 60 واحد صنفی فاقد مجوز هستند.


وی گفت : یکی از مشکلاتی که به واحدهای صنفی همجوار زیان وارد می کند تداخل شغلی است .


وی اظهار داشت: بعضی از واحدهای صنفی که شغل اصلی خدماتی است اقدام به فروش و در کار توزیعی بعضی از کالاها که غیر بهداشتی هستند و جزء کالاهای قاچاق محسوب می شوند مبادرت می کنند.


قارلقی اظهار داشت: تقاضا می شود از فروش کالاهای قاچاق خودداری کنند با توجه به اینکه استان البرز از نظر تولید لوازم آرایشی حرفی برای گفتن دارد حتما از لوازم آرایشی داخلی کشور استفاده کنند تا در امر اشتغال بتوانیم در استان البرز نقش اساسی تری ایفاء کنیم.


رییس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان فردیس گفت: نوع خدماتی که ارائه می دهند حتما در فاکتور فروش و یا خدماتی که عرضه می کنند قید شود.


قارلقی افزود: درج قیمت که از سوی کمیسیون نظارت بر واحدها ارائه شده را رعایت کنند.


وی به اقدامات اتحادیه خوب آرایشگران بانوان فردیس اشاره کرد و افزود: 19 اتحادیه که در شهرستان فردیس تشکیل شده است خوشبختانه اتحادیه آرایشگران مطرحی است.


رییس اتحادیه آرایشگاههای بانوان شهرستان فردیس نیز گفت: این اتحادیه در سال 93 با هزینه خودمان این اتحادیه تشکیل شد.


مهین پارسا افزود: بازرسان توانستند اعضا را راهنمایی برای اخذ مجوز از سوی اتحادیه کنند.


وی اظهار داشت: با ارسال پیامک به آرایشگاهها، و تدوین منشور اتحادیه وبین اعضا توزیع شد و این امر باعث آگاهی آرایشگاههای بانوان شد.


وی افزود: اگر در بعضی از واحدهای صنفی تخلفاتی بوده از روی ناآگاهی انجام شده است.


پارسا ضمن تأکید بر ضرورت آموزش و افزایش آگاهی آرایشگران در خصوص تخلفات این صنف گفت: در این راستا اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان فردیس با برگزاری همایش های مختلف، نسبت به آگاه سازی اعضای این صنف از تخلفات صنفی و عواقب ناشی از اقدام کرده و همچنین تا کنون کارگاه های آموزشی با موضوعات مختلف در جهت ارتقای کیفیت خدمات قابل ارائه در سالن های آرایشی برای اعضای تحت پوشش این اتحادیه برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار