یکی از کارشناسان مسائل بین‌الملل درمورد عدم پایبندی برجام توسط رئیس جمهور آمریکا و عواقب پس از آن صحبت به میان آورد.
کد خبر: ۵۵۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 10 January 2018

به گزارش تابناک : صباح زنگنه اظهار کرد: ترامپ به زودی باید پایبندی یا عدم پایبندی ایران به برجام را اعلام نماید و با توجه به شرایط فعلی می‌توانم بگویم که احتمال خروج آمریکا از برجام اندک است. با این حال آمریکا تلاش می کند محتوای برجام را از بین ببرد و با روش‌های دیگری مانند افزایش تحریم‌ها فشارها بر ایران را گسترش دهد.

بر اساس این خبر، این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با خروج آمریکا از برجام تدابیری برای ایران اندیشیده شده و من دقیقا نمی‌دانم که چه جزئیاتی در این زمینه وجود دارد اما این را می‌دانم که با خروج آمریکا از برجام تهران هم می‌تواند اجرای برجام را کنار بگذارد در حالی که قطعا اتحادیه اروپا و امضاکنندگان برجام باید درمورد تخلف آمریکا پاسخگو بوده و حقوق تضییع شده ایران را جبران نمایند.

زنگنه تاکید کرد: ایران می‌تواند پروتکل الحاقی را کنار بگذارد اما برای اینکه ایران هم با کناره‌گیری آمریکا از برجام از این توافق خارج نشود اروپایی‌ها باید چاره‌ بیاندیشند و امضاکنندگان برجام از حالا به فکر راهکارهای مناسب باشند. در حال حاضر آمریکا چنین سیاستی را پیش گرفته و ایران و اروپا باید بتوانند راهکاری برای برون‌رفت از این شرایط بیابند.

به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول گفت: بانک‌های بزرگ اروپایی باید اعتراضات خود را جدی‌تر و علنی به آمریکا ابراز کنند چون آنها در این زمینه مشکلات بسیاری دارند و باید شکایت‌هایی از اقدامات ترامپ در دادگاه‌های خود آمریکا مطرح شود و از طریق قانونی عملکرد آمریکا زیر سوال برود.

 

 

 

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار