عسل و دارچین از آن مواد خوارکی است که در آشپزخانه اغلب خانه‌ها و در اغلب زمانها موجود است.
کد خبر: ۵۵۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 10 January 2018

به گزارش تابناک : اگرچه افراد زیادی با برخی خواص کلی آنها به طور جداگانه آشناییهایی دارند اما طرفداران درمان خانگی و طب سنتی، رفاقت و ترکیب این دو ماده را به وجود آورنده خواصی از درمان ریزش مو و تسکین دندان درد، تا حتی رفع ناباوری میدانند.

 
سرماخوردگی:

اگر یک قاشق سوپخوری عسل ولرم با یک چهارم قاشق چایخوری دارچین، هر روز به مدت سه روز مصرف شود می تواند سرفه های شدید را از بین برده و سینوسها را تمیز کند.
عفونت مثانه:دو قاشق سوپخوری دارچین و یک قاشق چایخوری عسل را به یک لیوان آب ولرم (روی بخار آب در حال جوش گرم شود) اضافه کرده و بنوشند. این کار میکروبهای مثانه را از بین می برد.

کلسترول:دو قاشق سوپخوری عسل و سه قاشق چایخوری دارچین را در 450 گرم چای دم شده بریزید. اگر بیمار این مایع را بنوشد، کلسترول خونش در عرض دو ساعت ده درصد کاهش می یابد. همچنین اگرعسل خالص را با غذای روزانه مصرف کنند باز هم کلسترول کاهش می یابد.

ناباروری:مردانی که ضعف جنسی دارند اگر به طور منظم دو قاشق سوپخوری عسل قبل از خواب بخورند تا حد زیادی قدرت باروری‌شان افزایش می‌یابد. در چین، ژاپن و کشورهای خاور دور، بعضی از زنانی که باردار نمی شوند برای تقویت رحم، کمی دارچین را با نصف قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و به طور مرتب در طول روز به لثه خود میمالند  تا به آرامی با بزاق ترکیب شده و وارد بدن شود.

کک و مک و جوشهای پوستی:

سه قاشق سوپخوری عسل و یک قاشق چایخوری دارچین را مخلوط کرده و خمیر فوق را قبل از خواب بر روی جوشهای پوست مالیده و صبح روز بعد با آب گرم بشویید. چنانچه این کار را به مدت دو هفته و هر روز انجام دهید تا حد زیادی جوشهای پوست از بین می رود.

عفونتهای پوستی:

عسل و دارچین را به مقدار مساوی مخلوط کرده و در قسمتهای آسیب دیده بمالید. این کار، اگزما ، عفونت و تمام انواع بیماریهای پوستی را از بین می برد.

کم کردن وزن:

هر روز صبح نیم ساعت قبل از صبحانه و با معده خالی و همچنین شب قبل از خواب عسل و دارچین را در یک فنجان آب جوش ریخته و میل کنید. چنانچه این کار را به طور مرتب انجام دهید، حتی اگر بسیار چاق باشید وزن شما کاهش می یابد. همچنین خوردن منظم این ترکیب از انباشته شدن چربی در بدن، حتی اگر غذایی با کالری زیاد مصرف کرده باشید، جلوگیری می کند.

گاز معده و درد معده:

طبق بررسی های انجام شده در هند و ژاپن، روزانه دو قاشق چایخوری عسل با یک چهارم قاشق چایخوری دارچین، گاز معده را از بین می برد. همین دستور در درمان درد معده نیز استفاده می شود.

آرتریت:

یک پیمانه عسل را با دو پیمانه آب ولرم مخلوط کرده و یک قاشق چایخوری دارچین به آن بیفزایید، خمیری به دست می آید و آن را به آرامی به قسمت های دردناک بمالید تا درد چند دقیقه بعد کاهش یا تسکین یابد. البته بیماران آرتریتی می توانند هر روز صبح و شب یک فنجان آب گرم را با دو قاشق عسل و یک قاشق چایخوری دارچین مخلوط کرده و بنوشند. این کار اگر به طور منظم انجام شود حتی آرتریت شدید راهم درمان می کند.

بیماری قلبی:
از پودر دارچین و عسل خمیری درست کرده و به جای مربا یا ژله روی نان بمالید و آن را به همراه صبحانه میل کنید، این کار کلسترول رادر سرخرگ کاهش می دهد.

سیستم دفاعی:

عسل و دارچین، سیستم ایمنی بدن را تقویت و آن را از حملات میکروبها و ویروسها در امان نگه می دارد. عسل، ویتامین و آهن بسیار زیادی دارد و استفاده دائم از آن، گلبول های سفید خون را برای دفاع در مقابل باکتریهای ویروسی تقویت می کند.

سوء هاضمه:

مصرف مقداری دارچین و دو قاشق چایخوری عسل قبل از غذا اسید معده را از بین برده و حتی غذاهای سنگین را هم هضم می کند.

البته باید دقت کرد که زیاده‌روی و افراط در مصرف این مواد نیز مثل هر ماده خوراکی دیگری توصیه نمی‌شود.

 

 

منبع : تبیان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار