مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از آغاز ثبت‌نام دریافت تسهیلات اشتغالزایی برای بیکاران این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹ 10 January 2018

به گزارش تابناک : کامران اصغری با اشاره به آغاز ثبت‌نام بیکاران برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی، اظهار کرد: بر اساس اعلام معاون وزیر طی دو روز گذشته برای اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر ثبت نام آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات فراگیر شامل دو نوع روستایی و غیر روستایی است، تصریح کرد: در این راستا بانک مرکزی 20 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح اشتغالزایی در کشور اعتبارسنجی کرده که 400 میلیارد تومان سهمیه مازندران با میانگین سود 6 درصد است و همچنین شرایط بازپرداخت آن با یک سال تنفس تا هفت سال برآورد می‌شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در مورد تسهیلات نوع دوم غیرروستایی، خاطرنشان کرد: این تسهیلات با نرخ بهره 18 درصد برای احداث، سرمایه در گردش، تکمیل و توسعه در نظر گرفته شده و به کارخانه‌های بزرگ نیز پرداخت می شود و محدودیت شهر و روستا وجود ندارد.
اصغری خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات نوع دوم بدون محدودیت بوده و بسته به طرح اشتغالزایی، کارآفرینی و توجیه طرح ارائه شده پرداخت می شود.
وی در مورد پرداخت تسهیلات در حوزه روستایی گفت: در ابتدا طرح باید در روستا واقع شده و در راستای تکمیل، توسعه و سرمایه در گردش بوده و در صورت ایجاد کار و اشتغال این تسهیلات تا سقف 2 میلیارد تومان پرداخت می شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: از میزان 400 میلیارد تومان بودجه تسهیلات اشتغال‌زایی در مازندران، 20 هزار میلیارد تومان آن به بخش اشتغال فراگیر با نرخ بهره 18 درصد اختصاص یافته و سهم اشتغال روستایی 12 هزار میلیارد تومان است.
اصغری گفت: متقاضیان می توانند از طریق ثبت نام در سامانه اینترنتی WWW.KARA.MCLS.GOV.IR طرح های خود را معرفی کنند، همچنین بر اساس فرایندی که وجود دارد دستگاه مرتبط اجرایی به بررسی طرح ها در جهت تعیین مبلغ تسهیلات می پردازد.
وی تاکید کرد: متقاضیان واجد شرایط بدون ثبت نام در سامانه نمی‌توانند تسهیلاتی دریافت کنند و پیش از ثبت نام از مراجعه حضوری بپرهیزند و پس از آن اقدام به دریافت مجوز کارگاهی خود کرده و پس از تصویب در کمیته فنی تسهیلات مورد نظر به اشخاص پرداخت می شود و در حال حاضر محدودیت زمانی برای این امر مشخص نشده است.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار