معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: با توجه به بحران کم آبی و مشکلات خشکسالی، طرح آموزشی مصرف بهینه آب در تمام مدارس استان اجرا شد.
کد خبر: ۵۵۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 11 January 2018

به گزارش تابناک : مسعود مهران نیا افزود: دراین طرح ، مربیان و کارشناسان راه های مصرف بهینه آب و پیشگیری از اصراف و هدر روی آب را به 459هزار دانش آموز آموزش دادند. وی ادامه داد: این طرح با هدف گسترش فرهنگ استفاده بهینه از آب در بین شهروندان با توجه به کاهش بارندگی ها و پایین آمدن سطح آب های زیر زمینی در سال های اخیر و استفاده صحیح از آب به عنوان مایع حیات در بین دانش آموزان اجرا شد. وی با اشاره به اینکه در این طرح آموزه های دینی و قرآنی برای آموزش نکات محوری در حوزه آب به دانش آموزان استفاده شد، اظهار کرد: معلمان و کارشناسان در قالب نشست های آموزشی و برنامه های فرهنگی و هنری اقدام به انتقال پیام های آموزشی به دانش آموزان کردند. وی خاطر نشان کرد: به منظورانتقال نکات آموزشی به زبان هنر نیز فراخوان یک مسابقه بزرگ فرهنگی استانی با موضوع ' آب زندگی ' در سطح مدارس با هدف ارتقاء بهره وری و فرهنگ کاهش مصرف آب و مقابله با بحران کم آبی در بین دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه دوره اول البرز انجام شد. وی با اشاره به اینکه این مسابقه برای دانش آموزان 6 تا 16سال پیش بینی شد، تصریح کرد: در این مسابقه بزرگ دانش آموزان فرصت داشتند تا آثار خلاقانه هنری خود را تا 15 آذر ماه 96 با موضوع ' آب زندگی ' با الگو برداری از فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی به تصویر بکشند.
وی اضافه کرد: در این مسابقه 5 هزار دانش آموز البرزی شرکت کردند که پس از ارزیابی داوران منطقه ای - استانی 32 اثر در بخش کودکان و نوجوانان منتخب شناخته شد. معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: این طرح آموزشی - فرهنگی با همکاری معاونت پرورشی و شرکت آب و فاظلاب استان البرز در مدارس البرز برگزار شد. مهران نیا بیان کرد: کارشناسان حوزه آب در این طرح به زبان آمار و تصویر نکات آموزشی را برای دانش آموزان با توجه به گروه سنی دانش آموزان عنوان کردند تا زنگ هشدار کم آبی و چرایی استفاده بهینه از آب و نقش مردم در صرفه جویی از آب در کشور به ویژه در البرز بهتر شنیده شود. وی اضافه کرد: معلمان و والدین در آموزش فرهنگ استفاده بهینه از منابع انرژی به خصوص آب در کلاس درس و خانه نقش موثر و تاثیر گذاری دارند که باید به آن نگاه آموزشی - ترویجی عمیق تری داشت. وی تاکید کرد: در اجرای اینگونه طرح ها به دنبال گسترش فرهنگ صرفه جویی آب در خانه و اجتماع هستیم تا دانش آموزان در حوزه آب بتوانند در نقش یک سفیر آگاهی بخشی به زبان ساده و تاثیر گذار در بین شهروندان عمل کنند. استان البرز 2 هزار و 732 مدرسه دولتی و غیردولتی دارد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

برچسب ها: مصرف آب ، مدارس البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار