کیفیت هوای کرج و برخی از شهرستان های استان البرز امروز پنجشنبه در شرایط ناسالم قرار گرفت و بر اساس بررسی های صورت گرفته در بین پنجشنبه های آبان و ماه تنها 2 پنجشنبه هوای نزدیک به سالم داشته و 7 پنجشنبه کیفیت هوا در شرایط سالم قرار داشته است.
کد خبر: ۵۵۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 11 January 2018

به گزارش تابناک : مردم استان البرز به واسطه افزایش ترددها در سطح جاده ها و شهرهای استان در روز پنجشنبه همواره گرفتار آلودگی هوا در روزهای پایانی هفته هستند و امروز نیز هوای البرز دوباره در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت و البرزی ها امروز هم هوای آلوده استشمام می کنند.
مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز، گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته از مجموع 90 روز سه ماهه پاییز 52 روز در شرایط سالم و 38 روز در شرایط ناسالم قرار داشته، همچنین از مجموع 9 روز پنجشنبه آبان و آذر امسال 7 روز در شرایط ناسالم قرار گرفته است که تقریبا 80 درصد تعداد روزهای نامبرده است.
فردین حکیمی روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا، افزود: به دلیل پدیده وارونگی هوا و افزایش تردد وسایل نقلیه موتوری فعال در سطح شهر، همچنین تردد بی شمار خودروهای درون شهری و برون شهری در محورهای مواصلاتی به ویژه کامیون ها و به خصوص در روزهای پنجشنبه هر هفته میزان غلظت آلاینده ها افزایش چشمگیری داشته و هوای استان را در شرایط ناسالم و اضطرار قرار می دهد.
وی ادامه داد: پنجشنبه دو هفته پیش تعطیل بود و برخلاف سایر پنجشنبه های ماه های اخیر هوای استان در شرایط سالم قرار گرفت از این رو ضرورت دارد که بررسی دقیق تری برای اعمال تعطیلی پنجشنبه های البرز صورت گیرد.
حکیمی گفت: اکنون شاخص آلودگی هوای استان 125 و برای گروه های حساس ناسالم است.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار