مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تمام نیروهای حق‌التدریس که بحث تعیین تکلیف آنها مطرح است سال آینده در تهران فعالیت می کنند و نباید نگران آینده شغلی خود باشند.
کد خبر: ۵۵۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 13 January 2018
به گزارش تابناک : عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه پرسشگر با بیان اینکه افزایش کیفیت آموزش به رشد نیروی انسانی باکیفیت در کشور منجر می‌شود، اظهار داشت: در 35 سال گذشته همواره حق‌التدریس‌ها در آموزش و پرورش خدمت کرده‌اند و آموزش و پرورش همواره به خدمات آنها احتیاج داشته است.


وی افزود: در دهه 60 و با افزایش جمعیت دانش‌آموزی، مدارس 2 و سه شیفته داشتیم و نیروی حق‌التدریس بسیاری جذب شدند که کم‌کم استخدام آموزش و پرورش شدند و اکنون این معلمان به سن بازنشستگی رسیده‌اند و تا سال 1400، 320 هزار معلم بازنشسته خواهند شد.

باقری اضافه کرد:‌ شهر تهران هم اکنون یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز دارد که پیش‌بینی می‌شود تا سال 1400 این میزان به یک میلیون و 350 هزار نفر برسد که نشان‌دهنده رشد جمعیت دانش‌آموزی در چند سال آینده خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: با توجه به این روند رو به رشد تعداد دانش‌آموزان،‌ آمار بازنشستگی بالای فرهنگیان و سه ساله شدن دوره فنی و حرفه‌ای و کاردانش به جذب 50 هزار معلم در سال آینده نیازمند هستیم.

وی با اشاره به اضافه شدن یکباره پایه ششم به مقطع ابتدایی، گفت: در آن سال یک شبه 50 هزار معلم ابتدایی کم آوردیم و ناچار شدیم افرادی با رشته‌های غیرمرتبط به پایه ششم ابتدایی بیاوریم.

باقری در خصوص تأمین کمبود 50 هزار نیروی انسانی برای سال آینده بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی 10 هزار نفر نیروی انسانی برای آموزش و پرورش سالانه تأمین می‌کند، 8 هزار نفر در آزمون استخدامی گذشته آموزش و پرورش استخدام شدند و انتظار داریم 15 هزار نفر در آزمون بهمن ماه ردیف استخدامی بگیرند و برای مابه‌التفاوت نیرویی که نیاز داریم مخصوصاً در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای، ناچار هستیم از طریق خرید خدمات و حق‌التدریس نیروهای شاغل، کمبود را جبران کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران امسال 4 هزار نفر بازنشسته دارد، گفت: امسال 700 نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و 600 نفر از طریق استخدام ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش تهران اضافه خواهند شد و ما باید از روش‌های دیگری برای جبران کمبود معلم در تهران استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: تمام نیروهای حق‌التدریس که بحث تعیین تکلیف آنها مطرح است سال آینده در تهران سر کار هستند و نباید نگران آینده شغلی خود باشند.

باقری با بیان اینکه 70 درصد نیروهای شهر تهران در متوسطه حق‌التدریس هستند، ادامه داد: برخی از معلمان متناسب با رشته خود تدریس نمی‌کنند و برخی دیگر در سن 50 سالگی به عنوان حق‌التدریس پذیرفته شدند که باید برای این موارد خاص شرایط را احراز کرده و تصمیم درستی بگیریم.

 

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار