مدیران شهری مشکلات محله ها را کارشناسی کنند
بنا به گفته کارشناسان، کرج را باید محله محور مدیریت کرد، محله‌های شهر کرج هر کدام هویت خاصی را دارا هستند که این هویت در تعاملی دو سویه میان ساکنان آن محله، نام و سابقه محله، شکل گرفته است.
کد خبر: ۵۵۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 13 January 2018

به گزارش تابناک البرز، کرج قبل از آن که گستره وسیع کنونی را تجربه کند، دارای محله‌ها قدیمی با هویت خاص بوده است.


محله‌های شهر کرج هر کدام هویت خاصی را دارا هستند که این هویت در تعاملی دو سویه میان ساکنان آن محله، نام و سابقه محله، شکل گرفته است.


بر اساس این گزارش تبصره 2 ماده 4 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب 15 تیرماه سال 62محله را یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین تقسیمات کشوری معرفی می‌کند که در واقع یکی از واحدهای پایه برنامه‌ریزی در ساخت فضاهای شهری است.


در شهرکرج ، فرهنگ‌های گوناگون ناشی از قومیت‌های مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند، هویت محله‌های قدیمی شهر کرج را نمی‌توان آنطور که باید در محله‌های جدید دید و همین عامل باعث می شود نقش محله محوری بسیار پر اهمیت گردد و مدیران شهری به سمتی حرکت کنند که بتوانند هویت محلات را تقویت کنند.


محله هایی معروف به یزدی ها، آذری ها، شمالی ها، اصفهانی ها در کرج وجود دارد محلاتی که بافت اجتماعی، قومیتی ، خاص خود را دارند و با اجرای طرح سرای محلات می توان ظرفیت های بالای هر محل برای فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، هنری و مذهبی را در قالب این فضا شکل داد و کرج را محله محور مدیریت کرد.


به گفته کارشناسان مدیریت شهری، مدیریت شهری کرج می تواند با بومی سازی و بهره گیری از فرهیختگان شهری به عنوان ناظرین مشکلات محله و منطقه خود را به طور مستقیم با مدیران شهری در میان بگذارند و مدیران شهری نیز با سرعت العمل بیشتری به مشکلات رسیدگی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار