استاندار البرز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت اقدام در زمینه آسیب های اجتماعی، گفت: استان البرز از امکانات ویژه پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهره مند می شود.
کد خبر: ۵۵۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 13 January 2018

به گزارش تابناک : محمدعلی نجفی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار جدید شهرستان فردیس در سالن حکیم ابوالقاسم فردوسی این شهرستان، افزود: 10 استان از جمله البرز قرار است از امکانات ویژه ای برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برخوردار شوند.
وی ادامه داد: عامل بیشتر آسیب های اجتماعی حاشیه نشینی است و بر این اساس مخالف افزایش این پدیده هستیم و برای جلوگیری از آن باید پیشتاز باشیم.
نجفی به اهمیت موضوع مقابله با آسیب های اجتماعی به واسطه مشکلات و ناهنجاری هایی که در کشور فراهم می کند، اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جلساتی که مسئولان با ایشان داشته اند تاکیدات خاصی در این بخش داشته اند.
وی اظهار داشت: در فردیس نیز این موضوع اهمیت بسیاری دارد. آسیب های اجتماعی بزرگترین خطری است که کشور را تهدید می کنند، هر کدام از مقوله های اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق بزرگترین آسیبی است که امروز مسئولان کشور باید به جد به آن بپردازند.
استاندار البرز افزود: اعتیاد یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی است که عوامل مرتبط با آن نظیر فرهنگی، بیکاری، خانواده و اقتصادی باید بررسی شود و در شورای استان به این موضوع پرداخته می شود.
نجفی گفت: آن چیزی که اهمیت دارد چهره شهر کرج و فردیس نباید با حضور معتادان متجاهر زشت و زننده شود.
نجفی افزود: طرح سالم سازی و پاکسازی محیطی در استان البرز از سر گرفته شده و مناطق حاد و بحرانی این استان شناسایی می شود.
وی با تاکید ضرورت برنامه ریزی برای کاهش طلاق در جامعه، گفت: گفت: در موضوع توسعه و گسترش سازمان های مردم نهاد در خصوص سالم سازی محیط کرج باید با تلاش بیشتری وارد عمل شد.
استاندار البرز با اشاره به حادثه خیز بودن استان البرز، گفت: شاهد وقوع حوادث ناگوار نظیر زلزله در استان هستیم و از سویی البرز معین استان تهران نیز محسوب می شود و باید در بخش های مختلف اورژانس، امداد و نجات و هلال احمر امکانات و نیرو ویژه داشته باشیم.
نجفی افزود: ادارات شهرستان فردیس باید استقلال خود را بدست آورند، گر چه فردیس جزء آخرین شهرستان های کشور محسوب می شود و شهرستانهایی که در سال های اخیر شهرستان شدند با محدودیت بودجه و عدم تشکیلات جدید مواجه شده اند.
وی اظهار داشت: اشتغال از موضوعات مهم استان است. جلسه ای با حضور معاون وزیر اقتصاد و دارایی برای ایجاد یک شبکه فراگیر هوشمند برای روان سازی حضور ارباب و رجوع در ادارات امروز برگزار شد. باید شرایطی را برای ارباب رجوع فراهم کنیم تا در ادارات سرگردان نشوند.
استاندار البرز در ادامه به موضوع اعتیاد اشاره کرد و گفت: اولین مرکز ماده 16 در کرج به بهره‌برداری خواهد رسید.
نجفی با تاکید بر اینکه در خصوص اشتغال استان حرکت خوبی انجام شده است، افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از لحاظ اعتباری جزء استان های برتر کشور است.
وی این را نیز گفت که سامانه اداره کار که از شهریورماه باز شده و با 500 نفر اشتغال آغاز به کار کرده بود، امروز باعث شده تا برای 26 هزار و 200 نفر اشتغالزایی صورت گیرد.
استاندار البرز اظهار داشت: از هر هشت هزار اشتغالی که در استان ایجاد شود، یک درصد نرخ بیکاری کاهش پیدا می کند، تابستان امسال نرخ بیکاری 13.8 درصد بود و جزء پنج استان اول کشور بودیم، اما اکنون این را اعلام می کنم که نرخ بیکاری استان به زودی 2 درصد کاهش می یابد که البته کافی نیست.
استاندار البرز گفت: شورا و شهرداران با وفاق و همدلی کارها را پیش ببرند و توقعات فردی را کاهش دهیم چرا که در نزاع و دعوا نمی توان کار و مشکلات مردم را حل کنیم.
نجفی افزود: ما مسئولیت ها را پذیرفته ایم و باید به نحو احسن انجام دهیم تا مورد رضایت مردم قرار گیرد.
در این مراسم حمید احدی فرماندار سابق فردیس مورد تکریم قرار گرفت و ابوالفضل اینانلو به عنوان فرمانده جدید معارفه شد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار