مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به زمین لرزه‌های متعددی که سومار را می‌لرزاند، گفت: خوشبختانه هیچ کدورت آبی در شبکه گیلانغرب و سایر شهرستان‌های اطراف که ناشی از پس لرزه‌ها باشد، نداریم.
کد خبر: ۵۵۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 14 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علیرضا تخت شاهی  اظهار کرد: علی رغم زمین لرزه‌های متعددی که طی چند روز اخیر در سومار داشتیم که برخی از آنها شهرستان‌های اطراف را هم تحت تاثیر قرار می‌داد و شدت زیادی داشت، اما هیچ کدورت آبی وارد شبکه آب مشترکین نشده است.

وی ادامه داد: از نخسین روزهای زلزله 21 آبان، کار ساخت یک سیستم تصفه آب در گیلانغرب آغاز شد و ظرف کمتر از یازده روز با همکاری شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه و کردستان این سیستم احداث شد و اکنون در مدار بهره‌برداری است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه افزود: اگر به دلیل زلزله منابع تامین آب از جمله سراب محل تامین آب گیلانغرب هم دچار کدورت شود، با استفاده از سیستم تصفیه آبی که در این شهرستان احداث شده هیچ کدورتی وارد شبکه نخواهد شد.

به گفته این مسئول، اکنون آب سالم و بدون هرگونه کدورت در اختیار مشترکین است و اگر در نقطه‌ای هم نیاز باشد آبرسانی سیار و یا توزیع آب بسته بندی انجام می‌شود.

تخت شاهی یادآوری کرد: نه تنها در گیلانغرب، بلکه در سایر شهرهای مجاور نیز آب سالم، بدون آلودگی و کدورت است.

وی سپس به معضل افزایش مصرف آب در مناطق زلزله زده اشاره کرد که ممکن است تامین آب این مناطق را با مشکل مواجه کند.

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب استان کرمانشاه از انشعابات برقرار شده در مناطق زلزله زده برای استفاده مردم ساکن در چادر یا کانکس‌ها یاد کرد و گفت: میزان مصرف آب در این مناطق از شرایط عادی بسیار بیشتر است.

تخت شاهی با بیان اینکه امسال شاهد کاهش قابل توجه بارندگی‌ها بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: با این شیوه مصرف ممکن است در فصل گرما با مشکل برای تامین آب مواجه شویم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار