پرداخت تسهیلات برای توسعه اشتغال روستایی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی با امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، پست بانک و شرکت توسن، آغاز شد.
کد خبر: ۵۵۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 14 January 2018

به گزارش تابناک : براساس این تفاهمنامه سه جانبه، کمیته ای با عضویت نمایندگان این نهادها در استان ها تشکیل و تا دو هفته دیگر اقدامات لازم برای شناسایی و معرفی متقاضیان به بانک را انجام می شود.

**تشکیل کمیته استانی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این مراسم گفت: این تفاهمنامه در راستای اجرای قانون ایجاد و توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر10 هزار نفر جمعیت با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اجرا خواهد شد.
«غلامرضا سلیمانی» افزود: منایع مورد نیاز برای اجرای آن با تایید رهبر انقلاب اسلامی و تصویب قانون تامین می شود.
وی افزود: براساس آیین نامه تهیه شده 10 درصد منابع 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای طرح های اشتغالزایی روستایی در نظر گرفته شده است و معادل ریالی این رقم از منابع بانک ها در اختیار طرح های اشتغالزایی قرار خواهد گرفت.
به گفته سلیمانی، 10 درصد از این منابع در قالب سرمایه در گردش با نرخ بهره 10 درصدی و بازپرداخت حداکثر 18 ماه به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تصریح کرد: برای اینکه تسهیلات سرمایه در گردش به صورت متمرکز پرداخت و مدیریت شود، این تفاهمنامه امضا شد تا فقط شاهد توزیع پول نباشیم و اشتغالزایی بدون هدررفت منابع انجام شود و تسهیلات در ایجاد اشتغال اثرگذار باشد.
به گفته این مقام مسئول، شبکه پست بانک با وجود 8 هزار و 200 شعبه بسیار گسترده است و می توان از این ظرفیت در خدمات الکترونیک و توزیع منابع تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کرد.
وی افزود: اکنون 2 هزار و 800 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی وجود دارد که پس از ابلاغ تفاهمنامه، کمیته ای با عضویت نمایندگان شرکت شهرک های صنعتی و پست بانک در استان ها تشکیل می شود و با بررسی مدارک و مستندات متقاضیان، اطلاعات جمع آوری شده را نهایی و به سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ارسال کنند.

**آغاز مقابله با بیکاری از روستاها
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، در آیین امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: کشور اکنون در شرایطی است که هر فردی در هر جایگاهی باید در معیشت مردم و اشتغال جوانان کمک کند.
«صادق نجفی» با تاکید بر اینکه برای رفع بیکاری باید در ایجاد و توسعه اشتغال روستایی تلاش کرد، افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده باید در شرایطی توزیع شود که نتیجه آن تحقق اهداف در نظر گرفته شده باشد و اثر آن در بهبود معیشت مردم و اشتغال جوانان دیده شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، متولی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در کشور است و باید برای بهبود تولید در این واحدها تلاش شود.
وی افزود: تسهیلات درنظر گرفته شده باید به طرح ها و واحدهایی اختصاص یابد تا بازار داشته یا امکان رونق بازاری داشته باشند.
نجفی با بیان اینکه رقم در نظر گرفته شده برای تسهیلات اشتغالزایی روستایی را مناسبی دانست و افزود: اولویت پرداخت این تسهیلات به طرح ها و واحدهای صنعتی مستقر در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر10 هزار نفر قرار دارد.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به فرصت بازار شب عید برای فروش کالای ایرانی تصریح کرد: این روزهای آخر سال بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی است بنابراین مسئولان و تولیدکنندگان باید از این فرصت استفاده کنند.

**گره گشایی از بیکاری با توسعه صنایع کوچک
در ادامه «خسرو فرحی» مدیرعامل و عضو هیات مدیره پست بانک، مشکل اصلی کشور را اشتغال عنوان کرد و افزود: رفع این مشکل از مسیر توسعه صنایع کوچک و متوسط می گذرد و هر حمایتی از این بخش از صنعت در رفع مشکل اشتغال کشور موثر و گره گشا خواهد بود.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار