کلاهبرداری، برداشت غیرمجاز و هتک حیثیت بیشترین فراوانی جرایم اینترنتی البرز
بیش از 40 درصد از جرائم اینترنتی در این استان جرائم اقتصادی به صورت کلاهبرداری اینترنتی و برداشت های غیرمجاز و هتک حیثیت اجتماعی نیز در رتبه بعدی قرار دارد.
کد خبر: ۵۵۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 15 January 2018

به گزارش تابناک البرز، رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: بیش از40 درصد از جرائم اینترنتی در این استان جرائم اقتصادی به صورت کلاهبرداری اینترنتی و برداشت های غیرمجاز و هتک حیثیت اجتماعی نیز در رتبه بعدی قرار دارد.


سرهنگ محمد اقبالی و در تشریح وضعیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در استان البرز،افزود: کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت اجتماعی و سایر جرائم به ترتیب جرائم دیگر اینترنتی دراستان البرزاست.


وی با اشاره به رشد و توسعه فناوری در جوامع امروزی، خاطرنشان کرد که با توجه به استفاده فراوان از این فناوری ها به ویژه شبکه های مجازی، نباید از خطر و آسیب های آن غافل شویم.


وی افزود: برخی افراد به دلیل ناآگاهی از برخی جرائم اینترنتی رمزکارت بانکی خود را دراختیار دیگران قرار می دهند که این موضوع باعث سواستفاده های متعدد می شود.


 آموزش کاربران فضای مجازی پیشگیری ازجرائم
اقبالی گفت: آحاد جامعه در پیشگیری اجتماعی نقش بسزایی دارند و باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی یک تکنولوژی جوان است، همه اقشار جامعه در پیشگیری و آموزش باید همکاری لازم را داشته باشند.


وی اضافه کرد: می طلبد برای استفاده و شناخت فرصت ها، آسیب ها و تهدیدها آموزش های پیشگیری و اقدامات آموزشی به طور گسترده برنامه ریزی شود.


اقبالی گفت: آموزش ها باید مدارس و دانشگاه ها به صورت ویژه و درکتب درسی گنجانده شود و هرچقدر درآموزش سرمایه گذاری شود هزینه محسوب نمی شود.


وی افزود: هم اکنون کارشناسان پلیس فتا به صورت هفتگی دربرخی مدارس که آسیب پذیر باشند، حضور می یابند و با ارائه آموزش های مختلف دانش آموزان را از فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی آگاه می کنند.


اقبالی گفت: یکی ازاهداف مهم دراین آموزش ها چگونگی استفاده ازفضای مجازی و ایمن سازی در مقابل خطرات است و همچنین نکات مثبت مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.


بر اساس این گزارش فضای مجازی یعنی چند نفر دریک فضای خاصی محصولی را تولید وبه اشتراک می گذارند که بسیار گسترده است و مرز جغرافیایی ندارد و بر این اساس باید استفاده مدیریت شده از آن داشت.


رییس پلیس فتا استان البرزگفت: پیش بینی و پیشگیری درمقابل تهدیدات و آسیب ها فضای مجازی موجب می شود که کاربران را دچار مشکل نشوند.


اقبالی افزود: به طورمثال کاربران استفاده کننده ازفضاهای مجازی که ازطریق تلفن های همراه هوشمند ازاین فضاها استفاده می کنند، رمز امنیتی گوشی خود رافعال کرده تا از دسترسی دیگران به حریم شخصی تلفن همراه جلوگیری شود.


وی گفت: درغیراین صورت به راحتی می توان تمام اطلاعات و عکس های شخصی در داخل گوشی برداشت کرد که اگراین نکته رعایت شود ورود هکرهای غیرممکن خواهد بود.


اقبالی افزود: کاربران برای پیشگیری ازسوءاستفاده از آن ها درفضای مجازی حتی المقدور عکس شخصی خود را درپروفایل قرارندهند چون این عکس ها در گوشی های مخاطبان دیگر ذخیره می شود .


وی گفت: بعضا مواردی وجود داشته که ازطریق عکس پروفایل افراد اقدام به اعمال مجرمانه شده که عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار