عضو هیات رییسه شورای شهر تهران بر ضرورت توسعه آموزش های شهروندی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۵۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 15 January 2018

به گزارش تابناک : "زهرا نژاد بهرام" با اشاره به ضرورت توجه دستگاه های مختلف از جمله شهرداری به توسعه آموزش های شهروندی گفت: بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی به دلیل عدم آموزش و آگاهی رسانی صحیح شهروندان از نحوه برخورد با مسائل و موقعیت ها است.

وی توسعه آموزش های شهروندی را در گرو فرهنگ سازی اساسی و زیر ساختی دانست و عنوان کرد: قدم های ابتدایی هر کاری باید با فرهنگ سازی برداشت. به عنوان مثال اگر موضوعاتی نظیر مدیریت پسماند، تفکیک زباله و نظافت شهری را در مدارس به کودکان آموزش دهیم هزینه های بسیاری از دوش شهر برداشته می شود و بدین ترتیب فرصت های بهتر و بیشتری برای حرکت رو به جلو و پیش رفت خواهیم داشت.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی و توسعه آموزش های شهروندی پر رنگ شمارد و اشاره کرد: رسانه ها و مطبوعات نیز باید توجه ویژه به مسئله آموزش داشته باشند و با اطلاع رسانی های متناسب و موثر وارد میدان شوند.

نژاد بهرام در خصوص برنامه های شورای شهر برای توسعه آموزش های شهروندی و با تاکید بر اینکه بحث آموزش در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی قابل طرح است گفت: آموزش در حوزه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تعریف می شود اما هر کدام از کمیسیون ها قادرند نسبت به موضوع مدنظر خود یک بخش آموزشی اختصاص دهند.

وی افزود: به عنوان مثال در کمیسیون شهر سازی می توانیم محور های آموزشی را به سازمان زیبا سازی سفارش کنیم و یا نقطه نظراتمان در زمینه آموزش به رسانه ها منعکس می کنیم.

ششمین جشنواره ترویجی آموزشی مشکات با محور "تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی" از ابتدای دیماه آغاز شده و گروههای سنی مختلف می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

 

 

منبع : تبیان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار