رئیس هیئت کشتی استان البرز با اشاره به فعالیت ۵۵ کشتی‌گیر زن در استان، گفت: از ۲۷ کشتی‌گیر مرد البرزی برای حضور در تیم ملی دعوت به عمل آمده است.
کد خبر: ۵۵۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 15 January 2018

به گزارش تابناک : حمید یاری در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر دوشنبه در هیئت کشتی استان برگزار شد، با بیان اینکه درصدد ارتقا و بهبود وضعیت کشتی البرز هستیم، اظهار کرد: طی یازده ماهه گذشته از زمان انتخاب بنده به سمت ریاست هیئت کشتی البرز، شوراهای فنی در رده های سنی مختلف تشکیل داده شد.

وی تکمیل چارت هیئت کشتی استان البرز را یکی از اقدامات ارزشمند صورت گرفته برشمرد و افزود: تا امروز ۳۳ اعزام به مسابقات کشوری اعم از رشته های سنتی، آزاد و فرنگی در بخش آقایان و یک اعزام نیز مرتبط با بخش بانوان صورت گرفته است.

رئیس هیئت کشتی استان البرز با تاکید بر اینکه البرز میزبان مسابقات متعددی در رده های سنی در سطح کشور بوده که میزبانی لیگ کشوری منطقه ای نوجوانان از جمله این امر محسوب می شود، تاکید کرد: هشت دوره آموزشی در بخش آقایان و سه دوره آموزشی در حوزه بانوان در سطوح مختلف داوری و مربیگری در البرز برگزار شده است.

یاری در ادامه کسب ۷۰ مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز را رهاورد ۳۴ اعزام کشتی گیران البرزی به مسابقات مختلف کشوری برشمرد و تاکید کرد: ۲۷ نفر از کشتی گیران البرزی در رده های سنی مختلف در بخش آقایان و چهار کشتی گیر زن از این استان به اردوهای تیم ملی دعوت شده اند.

فدراسیون کشتی ایران در تلاش است این مهم بحث تعلیق فدراسیون و محرومیت را برای علیرضا کریمی به دنبال نداشته باشدوی با اشاره به اینکه فدراسیون کشتی با بیش از ۱۲ جلسه برگزاری سمینارهای مختلف در سطوح گوناگون تمام مسایل مرتبط را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است، گفت: البرز در بخش ورزش کشتی از ظرف بالایی برخوردار است، متاسفانه مباحث اسپانسری در راستای حمایت از این رشته آن گونه که شایسته است انجام نمی گیرد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر مبلغی بالغ بر ۲۴۰ میلیون میزان بدهی هیئت کشتی استان البرز پیرو برگزاری مسابقات جام کودک است، ادامه داد: البرز از نظر زیرساختی برای اسکان ورزشکاران شرایط مطلوبی را سپری نمی کند.

وی در ادامه با تشریح وضعیت علیرضا کریمی کشتی گیر البرزی که در ماه های اخیر خبر ساز شده بود، گفت: به رسمیت نشناختن اسرائیل توسط نظام جمهوری اسلامی ایران به هیچ جناحی مرتبط نیست و تمام ملت ایران تابع این قوانین هستند.

یاری با اشاره به اینکه اخبار منتشر شده از سوی شبکه های اجتماعی در خصوص این مسابقه که حاشیه های فراوانی را به همراه داشت سبب شد کمیته انضباطی از سوی فدراسیون جهانی تشکیل اما تا کنونی رای نهایی صادر نشده است، خاطرنشان کرد: فدراسیون کشتی ایران در تلاش است این مهم بحث تعلیق فدراسیون و محرومیت را برای علیرضا کریمی به دنبال نداشته باشد.

فعالیت ۵۵ کشتی گیر زن در البرز

رئیس هیئت کشتی استان البرز با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۷ الی ۸ هزار نفر بیمه شده ورزشی در رشته کشتی در استان وجود دارد، گفت: متاسفانه البرز در بحث میزبانی مسابقات کشوری از نظر ساختاری نسبت به برخی استان های کشور از ظرفیت پایین تری برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه بدون شک حمایت و پشتیبانی مسئولان ارشد کشوری و استانی موجب دلگرمی و ارتقای روحیه ورزشکاران در رشته های مختلف از جمله کشتی خواهد شد، اظهار کرد: متاسفانه بی خبری مسئولان استان از ظرفیت های موجود سبب ایجاد دلسردی ورزشکاران خواهد شد.

در ادامه مونا میرزایی نایب رئیس هیئت کشتی البرز با بیان اینکه امید است بتوان ورزش کشتی بانوان در جامعه توسعه داد، گفت: اولین کلاس های آموزشی داوری کشتی کلاسیک بانوان و مربیگری کشتی کلاسیک در کشور به میزبانی استان البرز برگزار شد.

نایب رئیس هیئت کشتی استان البرز بیان کرد: در حال حاضر ۵۵ کشتی گیر زن در رشته های مختلف الیش، کلاسیک و گراپ لینگ در البرز مشغول به فعالیت هستند.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار