کد خبر: ۵۵۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 17 January 2018

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوعات این جلسه گفت: در ابتدای جلسه رئیس جمهور مطالبی را از اعضای هیئت دولت خواستند مبنی بر "ما باید تلاش کنیم آنچه وزرا و اعضای کابینه در برنامه دارند هر چه زودتر به مرحله اجرا برسد و گزارش آن برای مردم به صورت شفاف بازگو شود و سفرهایی که وزرا می‌بایست به شهرستان‌ها بروند هر چه زودتر باید در برنامه‌های اجرایی قرار گیرد".

وی افزود: در آینده نزدیک در آستانه 40 سالگی انقلاب قرار داریم و دهه فجر امسال باید با دهه‌های فجر گذشته تفاوت داشته باشد، به گونه‌ای که مسئولان کشور نه تنها دولت، بلکه قوه قضائیه، قوه مقننه و همه نهادها به‌صورت شفاف عملکرد و برنامه‌هایشان را برای مردم بازگو کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه که رئیس جمهور بر آن تاکید داشت این بود که هر چه بیشتر تلاش شود تا روحیه امید و نشاط بین مردم افزایش یابد. متاسفانه ما در ماه‌های اخیر حوادث سختی را داشته‌‌ایم. حادثه زلزله در کرمانشاه، کرمان و دیگر نقاط کشور داشتیم و همچنین حادثه اخیر نفتکش سانچی رخ داد. مردم نیز با ما احساس همدردی داشتند. باید برنامه‌های مختلفی را برای مردم و جوانان داشته باشیم. برنامه‌هایی که مسبب امیدآفرینی باشد.

واعظی همچنین گفت: اعضای کابینه تأکید داشتند که رئیس جمهور در هفته آینده در جهت ایجاد تحول و نشاط و اشتغال نظرات مفیدشان را با مردم در میان بگذارند و احتمال می‌دهیم در اواسط هفته آینده آقای روحانی با مردم در این خصوص صحبت کند.

وی افزود: در رابطه با سیاست‌هایی که در مورد اشتغال روستائیان داریم و اینکه خانه‌های روستایی استحکام لازم را نداشته و فرسوده هستند با سیاست‌ها و کمک‌هایی که دولت در این راستا در برنامه دارد باید به نوعی این خانه‌ها بازسازی و یا اینکه مجددا از نو ساخته شوند، همچنین برنامه‌هایی در یک بازه زمانی کوتاه مدت درخصوص ایجاد کسب و کارهای خرد، اشتغالزایی در برنامه‌های آتی دولت داریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه روحانی دستوراتی را به وزیر ورزش و جوانان در خصوص ایجاد مکان‌هایی در شهرستان‌ها برای ورزشهای همگانی داد، اظهار داشت: آنچه که رئیس جمهور بر آن تاکید دارد بالا بردن روحیه نشاط و امید در میان مردم است.

واعظی افزود: رئیس جمهور همچنین از صداوسیما درخواست داشت توجه بیشتری به فعالیت‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد داشته و آن را به خوبی بازتاب دهند. 

وی گفت: رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال نقش بسیار بالایی در تحول و رفاه مردم دارد تاکید کرد امروز در دنیا فضای مجازی در خدمت اشتغال و اقتصاد کشورها قرار گرفته است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به حضور فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در جلسه امروز هیئت دولت گفت: وی گزارش‌های خوبی از برنامه‌هایی که این شورا برای ایجاد اشتغال و تحول در دست دارد، ارائه کرد.

واعظی ابراز امیدواری کرد که با توجه به برنامه‌های پیش‌رو بتوانیم در این مسیر گام‌های بلندی برای بهبود وضعیت برداریم.

وی  در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آلمان درخصوص مذاکره درباره توان دفاعی ایران اظهار داشت: بارها اعلام کرده‌ایم که آنچه مربوط به توان دفاعی کشور است، قابل مذاکره نیست. نه اینکه ما مذاکره نمی‌کنیم، هیچ کشوری در این باره مذاکره نمی‌کند.

وی افزود: آنچه ما با کشورهای دوست و اروپایی مطرح کردیم درباره سلاح‌های کشتارجمعی است. آن هم اینطور نیست که آنها با ما مذاکره کنند، بلکه ما هم درباره مسئله حقوق بشر و دخالت‌هایی که دارند با آنها موضوعاتی را مطرح کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار